voor C

Zelden heb ik zo iets leuks gedaan.Werken met vilt. De taalcoaches van Taalpunt Zwolle waren uitgenodigd voor een workshop met als doel: iets te maken voor de opening van de Stadkamer. Er waren 12 mensen, die dag ervoor zo’n 10 taalleerlingen uit alle windstreken.

Je moest achter een vilten A-viertje gaan zitten en er een voorstelling op maken met als thema Communicatie ( de dag ervoor gezichten)

Meteen wist ik wat ik zou gaan doen. Eén van mijn Taalgroep , ik schreef over hem, hij lijkt op de jonge Charles Aznavour, hij wordt 50 binnenkort,  zou uit de nachtopvang moeten en hij was er vanaf  december zeer ontdaan over.

Ik zocht wat kleuren uit en knipte de letters uit van een regel van een liedje dat we de eerste keer zongen. Het geheel wordt met zeepsop ingespoten, er wordt overheen gestreken, er wordt wat gekneed en het resultaat is verbluffend. Een iets gekrompen lapje waarin alle kleuren en vormen tot één geheel versmolten zijn.

Inmiddels heb ik al een boek over deze vilttechniek en ik kijk uit naar een cursus. Bij de dierenweide, waar ik regelmatig help  kan ik binnenkort makkelijk aan  een schapenvacht  komen. ( Niet dat ik me zelf zie spinnen)

In Panorama Pijbes, een aardig programma met Wim Pijbes, zag ik de inmiddels wereldberoemde Claudy Jongstra, die haar eigen schapen heeft en zelf met natuurlijke materialen , die ze ook zelf verbouwd, met kleuren experimenteert. Ze zal een actieve rol spelen bij Leeuwarden 2018.Leeuwarden als Culturele Hoofdstad.

De begeleidende kunstenaar maakt van alle lapjes een kunstwerk dat op 22 april, bij de opening van de Stadkamer wordt aangeboden.

Voor C., denk ik steeds als ik mijn  lapje zal  zien.

Vrijdag hoorde ik dat hij sinds vorige week een eigen kamer heeft met keukenblokje en eigen sleutel . Na 20  ( ?) jaar .We hebben hem uitbundig gefeliciteerd.

 

afbeelding: AVL, Claudy Jongstra, 2016

 

http://www.claudyjongstra.com

NTR – Panorama Pijbes

 

Gerelateerde afbeelding

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

