violen, verkiezingen en andere verrassingen/ Pulitzerprijs 2017 Colson Whitehead- 2-7 Amsterdam, sporen van suiker

Elk voorjaar is het weer een feestje als de eerste violen in bakjes kunnen. De mooiste vind ik de tricolore die geneeskrachtig is. En in april, die doet wat ie  wil , bloeit hij dwars door sneeuw en regen heen.

Vorige week was ik bij de Russen in het Drents Museum, al had ik Ilja Repin al in het Gronings Museum gezien.Hiernaast een onbekende vrouw van Nikolay Yaroshenko ( 1893)Tongstrelend was de rosti met zalm in het restaurant.

Bij het tintelende voorjaar hoort natuurlijk “vernieuwing”, ook in de mode. In het magazine van de VK las ik een mooi artikel over modetrends. We moeten sparen  voor een tas van Versaci, of  Vuitton,staat er,  maar die kunnen  me gestolen worden. Leuk vind ik het  stukje over modehuis Dior dat 70 jaar bestaat. De huidige creatief directeur Maria Grazie Chiuri heeft ter gelegenheid een T-shirt ontworpen met een “opruiende tekst, zoals deze. Heel verrassend

Gerelateerde afbeelding

Het verrassen/ belonen  van jezelf is op dit moment een must voor mij.

Volgend week is de 6e week zonder shag, ik gebruik elke dag een nicotinepleister en in het boek Nederland Stopt! met roken staat nadrukkelijk dat je je zelf moet belonen. Je staat er versteld van hoe makkelijk dat is. ( en hoeveel geld je overhoudt)

Na één week niet roken kocht ik : Afbeeldingsresultaat voor colson whitbread

Wellicht ook een beetje als herinnering aan het tijdperk Obama, die het boek aanbeval.In het Drents Museum kocht ik een prachtig boek over de realistische collectie die een bank aan het museum schonk ( voor maar E 10).

Zoals deze van Dick Pieters: Op de Rivier. Prachtig.

En volgende week gaan we naar:

Mozart; Don Giovanni, de onverlaat die volgens de recensies in deze uitvoering  eindigt in een kofferbak.

 

http://www.drentsmuseum.nl

Een nieuwe Lente een nieuw Geluid. Ik heb nooit niet-links gestemd en dit keer wordt het de partij met een ” goed” uitgewerkt milieu/klimaatprogramma : Groen Links.

Partner D66,voor het eerst van zijn leven.
—————————————–
2-7-2017
Net gekeken naar Amsterdam, sporen van suiker van Ida Does; indrukwekkend. http://www.idadoes.nl

https://www.npo.nl › SeriesDocumentaire waarin Noraly Beyer en Typhoon hun door slavernij getekende familiegeschiedenissen ontrafelen, terwijl Patricia Kaersenhout door haar werk …

1829 De grootvader van Typhoon, Cornelis Abraham wAS als vrij man bevriend met David Walker ( AppeaLS); een Vrijheidsstrijder in BOston.

Hier samen met Ank de Vogel die 7 generaties de Ramdamie vond.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

