winnaars en verliezers/ beelden in zwolle 21

Winnaars en verliezers kopt de krant en dan gaat het over Kruyswijk ( respect) Kiki Bertens ( wereldklasse!), de handbalsters uit Dalfsen enz.Een echt sportweekend.

Als ik deze zomer in Amsterdam ben wil ik graag naar de oudste kerk, de Oude Kerk, waar de tentoonstelling Once in a lifetime is te zien. Een samenwerking van die kerk met het Humanistisch Verbond. Acht kunstenaars verbeelden leven en vergankelijkheid, waaronder Folkert de Jong ( hierboven)en er zijn tal van aktiviteiten.

http://www.oudekerk.nl

Ik las erover via het blad van Humanitas, dat ik krijg via mijn baantje in de bajes, dat gaat over verlies.En laten we wel wezen; verlies in real life tikt hard aan. Verlies van werk, vrijheid ( detentie, asielzoekerscentra) dierbaren ,gezondheid…In mijn omgeving is er plotseling sprake van verlies van gezondheid.

In Zwolle waren we in de Grote Kerk, snuffelen naar boeken en ik kocht Dagboek van Camus ( De cd’s die we vorige week brachten waren al uitverkocht) voor één eurootje.Slenteren over de markt, aan de voet van de engel een Vietnamese loempia eten en toen weer terug naar Odeon, voor de kaartjes voor Bach in de Kerk, Ton Koopman,  in oktober.

Daar werden we getrakteerd op een optreden van het Britten Strijkorkest met de Fakkelteit met het liedje van Typhoon; als je stil staat. Prachtig, die mengeling van stijlen.

Stichting Benjamin Britten Strijkorkesten


Vanaf 1 oktober: Zie de mens ( ecce homo) 100 jaar,100 gezichten, zoals deze:

Marlene Dumas.

http://www.museumdefundatie.nl


28-8.

Een nieuw seizoen, een nieuwe cursus.

http://www.yogazwolle.nl

 

 


==============================================================================21-6

Bij de Rechtbank is het bijzondere beeld geplaatst van Anne Wenzel.

Geglazuurd keramiek met beton ( foto van haar site) Straks er maar eens langs fietsen

 


1 juni 2016

Het is duidelijk dat mijn bijdrages niet meer op de voorpagina verschijnen.

Ongeloooflijk laf van degenen die hier achter zitten. ( Of er weet van hebben)Wel steeds mijn blogs aanklikken en manipuleren maar niet op de voorpagina.Te weinig libelle-gehalte?Of is ook hier sprake van discriminatie?

De lafaard als loser.

Enfin ; de VK heeft vandaag een groot artikel over Once in a lifetime, de fascinerende tentoonstelling in de Grote Kerk.

nb nieuwe keukens interesseren me geen fuck!

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

