The banks of the Ohio/april 2016 superblaaskaak niet geliefd bij vrouwen

I asked my love to take a walk

To take a walk just a little walk

Down beside where the water flows

Down by the banks of the Ohio

De uitvoering van Johnnie Cash is mooi.

Sinds we in het koor dit liedje zingen, schiet het me te binnen als ik het woord Ohio hoor of lees. Er zijn verkiezingen las ik en het is de vraag hoe het zal gaan met de stemmen op de “superblaaskaak.” Hoe lang is die rivier eigenlijk; de Ohio? Jammer dat Langs de oevers van de Yangtze afgelopen is.

Het is een grote rivier in Amerika, 1579 kilometer , maar niet zo groot als de Yangtze. ( meer dan 6000 km.)Wat mij betreft mogen ze wel zo’n programma maken langs alle grote rivieren in de wereld.  Schitterend.

Gisteren zag ik de film In The Heart of the Sea, over de legendarisch Moby Dick. Spannend. Een waar gevecht tegen de elementen; de natuur.

Van een liedje is het niet zo’n grote stap naar muziekhandel Reichenbach in Zwolle.

Er is feest want de zaak bestaat 170 jaar.Een familiebedrijf dat nu gerund wordt door twee jonge mensen; de vijfde generatie.In één van de leukste straten in Zwolle. De Sassenstraat.

Ik kocht er gitaren voor de zonen en natuurlijk veel bladmuziek. En elke keer als je er langs loopt wil je kijken naar al die instrumenten in de etalage. Zo ken ik iemand die als hij er langs loopt denkt aan zijn droom om dwarsfluit te leren spelen.Geinspireerd door de legendarische Jethro Tull.

In het liedje loopt het niet goed af en dromen kunnen bedrog zijn, maar muziek maken kun je leren. Typhoon is ook klant. Leuk.

 

http://www.muziekhandelreichenbach.n

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

