vensters op de wereld

Vensters op de wereld. Vanmorgen realiseerde ik me plotseling weer eens dat “mijn werkelijkheid”niet De werkelijkheid is.En dat er vele zijn. Boeiend toch.

Gisteren had ik een eindgesprek met een open jongen, Seku, 18, die 8 jaar geleden vanuit Liberia hier gekomen is. Hij vertelde trots dat hij van voetbal houdt en gescout is en dat het zijn droom is om in Liberia een school te starten. Hij had net geld gestuurd naar familie, zodat ze allemaal een pot creme kunnen kopen“Als je allemaal dezelfde pot gebruikt krijg je eerder ebola.”

Hij gaat nu verder met niveau 2( ICT)

Gisteren kwam er een mail met een nieuw stuk van de Minister van Onderwijs en cultuur. Ruim baan voor vakmanschap:een toekomstgericht mbo, heet het. In de drie maanden die ik nog werk interesseert me dat niet zoveel meer. Ik merk toch dat ik met een half been aan het afscheid nemen ben. Ik doe een studie en kijk uit naar een leuk ( vrijwillig ) baantje.

Tot mijn verrassing opent Ralph Keuning in een kerkje in mijn wijk morgen litho’s van Marc Chagall. Het zijn voorstudies van de ramen zoals deze  op de foto ( van 12) voor de synagoge van het Hadassah ziekenhuis in Jeruzalem.

Het zijn in ieder geval kleurrijke vensters op de wereld.

( nb er is publiciteit over het stijgende aantal mensen van 100+ .Marc Chagall werd 97.)

blog 995.

0719040503_1

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op vensters op de wereld

  1. Rob Alberts zegt:

    Nog 3 maanden een werkzaam leven?
    Ik wens je heel veel nieuwe kleurrijke vensters op de wereld!

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

