festival van de kwetsbaarheid; 13-12/ zwolle/10-12-2016 My perfect City

untitledlotta blokker

Ik heb nog een half uurtje, dus ik moet snel typen. Prachtig vind ik dit beeld van Lotta Blokker, van deze oude dame van 90. De beelden heb ik nu twee maal gezien.

Tot mijn verrassing ( zie reactie vorig blog) organiseert Windesheim, samen met de Gemeente en de Fundatie een festival van de Kwetsbaarheid  op 13 december met als hoofdlocatie de St.Michaelskerk. Heel mooi vind ik dat want Lucebert zei het al : alles van waarde is weerloos.

Zo meteen fiets ik weer van W naar L waar het onderzoek naar het vervolg van anderstaligen steeds “leuker” begint te worden. We zijn   aan het brainstormen; ook over een boekje met interviews dat er misschien bij komt.

Het meest spraakmakend is de student uit Oost-Turkestan, die twee jaar geleden niet te verstaan was. Nu doet hij de Schakelklas hier op W omdat hij werktuigbouwkunde gaat studeren, wat hij in zijn eigen land ook deed.

Kunstenaars in Parijs in de Fundatie. Charley Toorop vond ik indrukwekkend met haar zwarte schilderij maar de mooie Anna  ( de Noailles) van Van Dongen hangt ook  aan mijn prikbordje.

http://www.museumdefundatie.nl

untitled annablog 992


28-11-2016

Weer is er een festival georganiseerd door Windesheim ( bestaat 30 jaar)met veel partners, rondom de Michaelskerk.

Windesheimfestival 10-12-2016 – Windesheim

My Perfect City

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op festival van de kwetsbaarheid; 13-12/ zwolle/10-12-2016 My perfect City

  1. Laila zegt:

    Nog 8 blogs in 4 maanden.Op naar de 1000.
    Moet kunnen.

Geef een reactie

