back in town/ een mooie zomer/ 2015 More Gorssel-22-4-2016 honderduizend bezoekers/ vanaf 19-6-2016 Museumjaarkaart geldig

vermeer-meisje-parel-grNa twee jaar rondreizen is ze terug in het Mauritshuis, dat 27 juni weer geopend wordt. Ik ben er nog nooit geweest.

Ik heb genoten van de interviews met Emilie Gordenker,naamloos emilie gordenker directeur, over haar visie, de kleinschaligheid, de architectuur van Van Heemswijkarchitecten. De verbinding tussen de gebouwen met al het licht vind ik spectaculair.

Ook spectaculair vond ik gisteren het slot van Nederland-Chili, met de twee doelpunten; al moet ik bekennen dat ik de eerste helft indommelde. Ik was moe van de merel die me al om 5 uur wakker zong.

Moe ben ik ook van de grote graaiers, de toezichthouders en bestuurders die weer in het nieuws zijn. Als dat geen witte boordencriminaliteit is. Vertrouwen in  politiek en bestuur zetten ze op het spel; de hufters. En vertrouwen is juist wat mensen nodig hebben.

Op mijn werk is nog van alles te doen. Vorige week een schoolreis naar een pretpark in Duitsland ( ik was nog nooit in een pretpark geweest) Het was prachtig om te zien hoe de jongeren genoten; zelfs R was erbij, die nog maar 40 kilo weegt. Op zijn nieuwe stage kan hij veel lopen en dat heeft hij nodig.Daar komt bij dat hij met respect bejegend wordt en dat is van groot belang voor een 21-jarige die meer meegemaakt heeft dan menigeen in 80 jaar.

299841 van heeswijk architecten

Op  W heb ik nog portfolio-assessments; oa van J, waar ik over blogde( uithuiszetting) Nu na ruim een jaar is ze enorm gegroeid in koppeling theorie-praktijk bijvoorbeeld.Het aantal uithuiszettingen was het eerste kwartaal van dit jaar even groot als vorig jaar het hele jaar. En ze heeft dat onderzocht.

Er zijn nog teamdagen, diplomering en volgende week nog assessments op W.

Maar we gaan ook nog uit eten met het team. En Zwolle is echt een culinaire stad. Op de site hieronder is te lezen in Elle hoe onderstaand restaurantje, betaalbaar eten, gewaardeerd wordt.

http://www.bistrodebuikvanparijs.nlimages buik

Leuk vond ik het te lezen dat je here in town behalve kunst kijken het ook kunt “doen”.

In het rijksmonument de oude ambachtsschool , waar veel kunstenaars een atelier hebben, is Zomerkunst.

Wil je de tango leren?

Hier kan het.

http://www.doas.nl

989

en als toegift

images———————————————————————————————————–

21 mei 2015

http://www.museummore.nl opent binnenkort de deuren.

Het museum van Hans Melchers waar de failliete boedel van Dirk Scheringa is te zien.

Veel favorieten van mij; die Realisten.

1429649786-adv-charley-toorop-zelfportret-met-bontkraag-1940-pictoright-2015jpg

Ook hier is Hans van Heeswijk de architect en het ziet er prachtig uit.

Ik heb me in MORE verdiept want binnenkort heb ik een excursie ( studiedag) naar Gorssel in het kader van mijn studie en ik schrijf een Museumwijzer ( voor Senia)

31-5.

Fraaie artikelen dit weekend in de VK, NRC en Kunsttijdschriften.

Mooi is de boom van Toorop.

————————————————————-

26-8 2015.

Net een mail ontvangen over mijn museumwijzer die bij de eindredactie ligt en in oktober verschijnt. Prachtig werk om te doen; museumwijzers schrijven.

Jammer dat de Museumjaarkaart nog niet geldig is .Misschien in 2016.

19-12-2015.

De museumwijzer is net per post gearriveerd.

Ziet er goed uit.( 12 bladzijdes); voor een amateur:-)


21 april 2016

Men verwacht 100.000 bezoekers; terwijl gerekend was op 50.000 en gehoopt op 70.000.

Een prachtig resultaat voor een aantrekkelijke regio; mooi dorp en vlakbij één van de oudste steden , Deventer ( in mijn museumwijzer heb ik een wandeling in Gorssel vermeld en een stadswandeling in Deventer)

naamloos toorop

MoreMetopdatum2-6-15—————————————————–

16-5-2016

Om 7.30 liepen we al door een zonovergoten landschap.

Een prachtige dag voor Museum More en een wandeling in de buurt.


17-4-2017

Een mooie dag voor MORE en heerlijk eten ernaast.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op back in town/ een mooie zomer/ 2015 More Gorssel-22-4-2016 honderduizend bezoekers/ vanaf 19-6-2016 Museumjaarkaart geldig

  1. Laila zegt:

    Nog één blog had ik willen schrijven maar ik zie er van af. ( te veel bagger)

    Bijna valt de deur achter me dicht, hier in W.
    Een mooie zomer wens ik de lezer.

    Ik ga oa meedoen aan een essaywedstrijd:
    http://www.janhanloessayprijs.nl

Geef een reactie

