vlaggetjesdag en WK 2014/ Depay topscorer 2015/Dafne Schippers wereldkampioen en Sportvrouw van Europa/9-6-2017 Wat doet Oranje?- 31-8-2017/10-10-2017???

Maatjes

Vanmorgen had ik het met een restgroep; de meesten zijn al klaar, over de WK in het kader van Nieuwsbegrip om het Nederlands te verbeteren.

“Vind ik niks aan”, zei één van de meisjes, maar de jongens liepen er warm voor.”Wie denk je dat er wint,” vroeg ik hen.”Portugal hoop ik want Ronaldo speelt daar.” Zelf word ik zo langzamerhand niet goed van de overvloed aan opgeklopt oranje, maar toch …

Ik hoop dat “ons oranje”er wat van maakt.

De reputatie als voetballand is dan wat verminderd. Die van haringland nog allerminst.

Gisteren kwam ik langs mijn haringkraam en Hij was er al; de nieuwe.

“Maandagmorgen waren we al om 8.00 uur in Scheveningen en de kwaliteit is prima dit jaar”, zei de trotse haringboer .Natuurlijk kocht ik er een paar en hij heeft niets gelogen: zacht en zilt, een hemelse smaaksensatie. Als ik straks naar huis fiets haal ik er vast nog een paar ( zonder uitjes;de eerste) Ik hoop dat ze de lezer ook goed smaken.

Bovenal hoop ik natuurlijk op een spannend WK met onze jongens en ach; als het niets wordt: De Tour komt er ook weer aan. ons oranje

blog 988

En voor de liefhebber: nog een cartoon uit Hard Gras.( Peter de Wit) www.hardgras.nl

strip_peter_de_wit_aanvoerdersband_thumb

———————————————————————

ruststand Spanje-Nederland 1-1Klasse  Van Persie.

f82ec637-6dc0-34e0-b7ea-eb78a06d0e7d

——————————————————————–

18-6 Australie-Nederland 2-3media_xl_2319496

Met koninklijk bezoek.

Nigel de Jong wordt geprezen.

th8XA3U6UK

————————————————————————-

22-6

Nederland-Chili: 2-0, mede door goalgetter Memphis Depay( 20)

665959 depay———————————————————————————–augustus 2015

864x486

———————————————————————-

28-8-2015

Prachtig Dafne.


17-6-2016

De Hollandse Nieuwe is weer voortreffelijk en de Sport?

EK-goud 2016. 10.90

Dafne-Schippers-1

 

 

 

 

 

 

 

 


9-6-2017/ 31-8-2017

Eindelijk weer ZON.

Wat doet ORANJE?

'Opstelling Oranje: Advocaat kiest deze namen'


10-10-2017

Bedankt ARJAN RObben

Afbeeldingsresultaat voor arjen robben wk 2014

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op vlaggetjesdag en WK 2014/ Depay topscorer 2015/Dafne Schippers wereldkampioen en Sportvrouw van Europa/9-6-2017 Wat doet Oranje?- 31-8-2017/10-10-2017???

  1. kuifjesimon zegt:

    Mmmm, tis hier wat moeilijk wachten ;-))
    op de haring bedoel ik naturellement.

  2. Laila zegt:

    Achja; een beetje in de sfeer van Johan Derksen, toch?

  3. Laila zegt:

    Spectaculair: 5-1.
    Een prachtig begin van de WK.

  4. Laila zegt:

    Bent u er klaar voor? Nederland Australie?

  5. Laila zegt:

    Vermakelijk; al die meningen over de laatste wedstrijd.

  6. Laila zegt:

    Kuyt; gefeliciteerd met de 100 ste interland.
    Succes.

  7. Laila zegt:

    Een ( rijke) vriend van ons ( 43) reist de helft van de tijd met een landcruiser en vriendin. Hij is nu weer in Afrika, maar onlangs zagen we een film van hem over Costa Rica. Prachtig land .
    Maar het gaat om winnen bij een WK en “onze jongens” hebben een kans.
    Zet hem op.

Geef een reactie

