beelden in zwolle 19/ een warm hemelvaartweekend

DSC_3266

Naar dit beeld heb ik niet vaak gekeken. Het staat vlak bij een vijver bij W, maar ik fiets altijd net de andere kant op.

Het heet Wharfinger, kademeester , het is van brons en het is van de Vlaamse beeldhouwer ( ’56) Luc van Soom uit 2004. Wel grappig; de beschrijving op de site getuigt van veel verbeeldingskracht maar ik zie er ook wel iets van een Manneke Pis in. ( zie andere foto)

Op mijn werk geniet ik volop van de eindgesprekken met de vogels van allerlei pluimage en het is ontroerend om te zien hoe blij ze zijn een diploma te halen. Zoals bijvoorbeeld het kopp-kind  A van mijn vorige blog, die in tig internaten heeft gezeten. Fantastich vind ik dat.

Gisteren had ik een afspraak met de directie van L.

“We willen de mogelijkheid met je bespreken om nu al te stoppen met werken. “

Wat krijgen we nau, dacht ik.Geen denken aan.

“Ik wil nog éénmaal een kerstpakket; ik stop 1 februari 2015 en ik weet ook al wat voor feestje ik wil.”

“Goed”, zeiden ze , toen ik mijn plannen voor het feestje had voorgelegd en zo waren we snel uitgepraat. “Een nieuwe fiets wil ik als cadeau, “zei ik nog schertsend. Ha.

Mannen door vrouwen in het Stedelijk Museum opent zondag Ik ben benieuwd; er is altijd een prachtige glossy bij.

www.stedelijkmuseumzwolle.nl

 

Maar het is geen museumweer. Vandaag krijgt het weer nog een 5, morgen een 6 en vrijdag en zaterdag een 9.

Joepie. Geen interDSC_3284netweer dus.

 

 

 

blog.986

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

