nederland en/in de markt van europa/ april 2016 scania 125 / 12-10-2016 no.3 top 100 invloedrijke vrouwen/ 25-11-PRIJS Susanne Hulscher

252-Vedettes-de-Paris1Nederland heeft veel ervaring en kennis in “de strijd tegen de elementen”, het water bijvoorbeeld.

Gisteravond zag ik een item in Nieuwsuur over een meer dan honder jaar oud baggerbedrijf Van Oord, dat het goed doet over de hele wereld en werkt aan kustversterking, landwinning enzovoort.

De boot hierboven in de Seine is gemaakt in Hasselt ; Scheepbouwbedrijf De Kaap waar Thecla  Bodewes de scepter zwaait. Ze was in 2011 zakenvrouw van het jaar.88569

www.scheepswerfdekaap.nl

Boten, varen : het zit de Nederlander in “de genen”. Een grootvader van een vriend  was ooit kapitein op een opleidingsschip. Wat wil je ook met zo’n landje onder de zeespiegel.

Met studenten sprak ik net over het rijbewijs; voor iedereen is dat een must blijkbaar tegenwoordig. Vroeger was dat niet zo. Toen ik vertelde dat ik wel eens liftte vonden ze dat toch wel spannend.

Met zo’n mooie truck als hieronder zal ik vast gelift hebben.

Vanmorgen was ik bij Scania waar ze gemaakt worden. Voor een proeve van een student die op de afdeling logistiek geleerd heeft met een karretje ( een trein noemen ze dat)onderdelen rond te brengen. Wat een bedrijf; er werken wel 1500 mensen en de hele vrachtwagen wordt er gemaakt.

Ik kreeg een geel jack aan en schoenen met stalen punten, voor de veiligheid, en mocht een stuk van het bedrijfsproces zien. 125 vrachtauto’s per dag worden er gemaakt en ze worden over de hele wereld verkocht. Imposant, zo’n truck.

“Na de zomer gaan we weer wat meer auto’s maken “, vertelde de medewerker enthousiast en dat klonk goed.

Nederland en/ in de markt van Europa.

images scania

blog.984


12-10-2016

De Top 100 machtige vrouwen van Opzij heet nu Top 100 invloedrijke vrouwen.

Thecla Bodewes staat no.3 bij de ondernemers.

Verder kom ik er heel wat tegen waar ik over blogde ; ook als nieuwkomer,b.v.

Francine Houben, Marlene Dumas, Ilonica Smeets, de jongste.


25-11

Grote prijs voor UT-hoogleraar Susanne Hulscher ( waterbeheer)

Hulscher ontving vandaag de prestigieuze prijs

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

