kievitsbloemen en struikelstenen/ 21-9-2016: 15 nieuwe struikelstenen

Kievitsbloem%20-%20IMG_3287-75_1-475x347Op dit moment zal hij in Spanje arriveren; de vriend van “ik vertrek”.Morgen krijgen ze de sleutel van het mooie huis met een uitzicht over heuvels vol bloemen en bergen in de verte. Een bloemenzee is er hier ook en gisteren wilde ik kijken of de kievitsbloem al bloeit op een “geheime plek.” En ja hoor, zoveel had ik er nog niet gezien bij elkaar; ook witte.

Op W hier is een zogenaamde dialoogtafel, waar regelmatig mensen met elkaar in gesprek gaan. Morgen gaat het om deze week voor Pasen , die in de christelijke wereld te maken heeft met lijden en verlossing. Betekent dat nog iets voor jou, is de vraag?dialoogtafel

De vriend in Spanje zal deze week nog even rustig aandoen;  het is Semana Santa,  de week voor Pasen met in alle dorpen processies. Lijkt me mooi om eens mee te maken.

Lijden en Verlossing; een universeel thema, lijkt mij;  niet aan één geestelijke stroming te koppelen.

Zaterdag slenterden we wat over de markt toen  ik naar beneden keek en als een mokerslag geraakt werd; twee namen met daaronder… vermoord in Vught /Sobibor. De Duitse kunstenaar Gunter Demnig heeft hier vorige week Stolpersteine gelegd en er komen er meer. 16 was ze Emilie.

Op de informatieve site is er veel meer over te lezen.

http://www.stolpersteine-zwolle.nl

 

 

470x313x07-04-2014_onthulling_stolpersteine_op_div_plaatsen_in_centrum_zwolle_06_jpg_pagespeed_ic_qK3ZOxAwOF

 

afbeeldingen: internet

981

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op kievitsbloemen en struikelstenen/ 21-9-2016: 15 nieuwe struikelstenen

  1. Fenny zegt:

    Heb er ook al over geschreven, zag ze voor het eerst (bewust) in Berlijn. Nu zie ik ze overal!
    http://kunstminnares.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=3990&action=edit

    • Laila zegt:

      Anderen ook; geloof ik, maar het is een hele ervaring als je er voor het eerst “over struikelt”. Er komen steeds meer. Indrukwekkende monumentjes vind ik.
      Ze zijn hier vorige week pas geplaatst.

  2. Fenny zegt:

    Oeps!…..http://wp.me/p16DOM-12m
    Stolpersteine zo’n lekker woord voor zoveel leed, waarom is je blog zo vreemd ingedeeld of is de tekst geplakt?

  3. Fenny zegt:

    Ik zie het net op het nieuws, Zwolle heeft gewonnen, je bent het vast aan het vieren🙂
    Gefeliciteerd!!!

Geef een reactie

