beelden in zwolle 18/ woensdag stemmen

Adam6

Het is het bekendste beeld in Zwolle .Adam van Auguste Rodin uit 1881. Een paar jaar geleden is hij gerestaureerd. Erg mooi vind ik de combinatie van kracht en kwetsbaarheid die Rodin erin gelegd heeft.

Twee kanten van een mens , van een gemeente, van een land.

Vanavond is er een verkiezingsdebat in het vernieuwde Hedon, de poptempel die al eens tot de beste van Nederland is uitgeroepen  www.hedon-zwolle.nl

Heel boeiend is het om te zien wat daar allemaal gebeurt, zaterdag een Kunstbende voor jongeren, en met wie er allemaal samengewerkt wordt. Allerlei onderwijsinstellingen, van MBO tot HBO werken ermee samen.

Er gebeurt veel in Zwolle,de laatste jaren, denk aan De Herberg, De Spiegel, De Fundatie, natuurontwikkeling, allochtone vrouwen en niet te vergeten PEC,de sport,ondernemingen ( Ikea, Wehkamp distributiecentrm)  en zelfs de aandacht voor de Moderne Devotie. Ik heb de indruk dat verschillende politieke partijen goed, evenwichtig samenwerken, maar ik heb hier geen enkele reden om niet op de partij te stemmen die ik een warm hart toe draag, al is dat de laatste jaren wat verminderd. De PvdA. Nelleke Vedelaar heb ik een gloedvol intelligent betoog horen houden bij het 10 jarig bestaan vean het Filosofisch Café , www.filosofischcafezwolle.nl en er werd nog gememoreerd dat de toenmalige Zwolse wethouder gezegd had dat filosofie en Zwolle niet bij elkaar passen.Dat was lachen natuurlijk.

Vorige week was Patty aan de deur, de nummer 4 kandidaat,een mooie jonge vrouw.Sociaal, intelligent, creatief  ze schreef boeken, en waarschijnlijk ga ik op haar stemmen.Patty Wolthof  ( 1980)Ze houdt zich oa bezig met interculturele communicatie en is muziekprogrammeur .

Laten we wel wezen, als vanavond weer zo´n verkiezingsdebat op de tv is krijg je met die mannen in maatpakken toch wel een eenzijdig beeld. Afgezien van de ` babbels.`

We mogen-kunnen hier stemmen; in veel delen van de wereld niet.

Nelleke of Patty.

977

imagesCAHIDQOI

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op beelden in zwolle 18/ woensdag stemmen

  1. Fenny zegt:

    Rosita van Gijlswijk krijgt mijn stem.

  2. Laila zegt:

    Nelleke en Patty; allebei in de gemeenteraad .Yep.

  3. Wat lief Laila! Bedankt. De uitslag is bekend en ik mag plaatsnemen in de gemeenteraad. Hopelijk zie/spreek ik je nog een keer.

Geef een reactie

