de ontmoeting/ pas goed op jezelf

“Pas goed op je zelf”, zei ik gisteren tegen A van 19; een jongen waar ik het goed mee kan vinden, maar die velen tegen zich in het harnas jaagt. Op de stage mag hij niet meer komen en met menigeen heeft hij een conflict.Hij vertrouwde  mij onlangs papieren toe met zijn diagnose; om je rot te schrikken. Vader zat heel lang in de bajes en is nu terminaal ziek na een leven vol drugs.Moeder is al lang niet meer in beeld. Hij woont beschermd met twee poezen en weegt nog maar 40 kilo.

Vasalis kwam ik vanmorgen tegen bij een rouwadvertentie voor iemand van 45.

Maar ’t meeste lijk je op de grote lucht erboven,

waar ruimte is voor buien licht en donkre wolken

en op de vrije wind daartussen,

die in mijn haren woelt en mijn gezicht met kussen

bedekt, zonder te vragen, zonder te beloven.

Mooi vind ik. Straks ga ik naar T ( 57), die nog vier maanden te leven heeft.De laatste ontmoeting?

In de VK staat een aardig stukje over het korte verhaal van Ton Rozeman, die ik prachtig kaal vind schrijven. Je kunt meedoen aan een wedstrijd met als thema De Ontmoeting, 500 woorden en insturen uiterlijk 24 februari (www.opium.avro.nl)

Een aardig onderwerp om je op te focussen ( ipv alle ellende)

Ontmoeten doen we allemaal; elke dag. Vanavond weer zingen.

images koopmansvrouw%20op%20fiets%201 loek koopman

Pas goed op jezelf.

afbeelding Loek Koopmans; te zien op State of the Arts ( www.stedelijkmuseumzwolle.nl)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op de ontmoeting/ pas goed op jezelf

Geef een reactie

