mannen in vrouwenkleren/ 26-2 mis hem niet op NPO3/ 7-12-2016 Waarom steeds manipuleren met dit blog???

naamloos manDe tragiek druipt er vaak vanaf ; van mannen in vrouwenkleren. Zoals je dat ook proeft bij sommige blogs. Zo nep als de neten.

En in die blogwereld vraag ik me dan af wat hen beweegt:

Een verborgen  kant die uitgeleefd moet worden?

Verslaving aan het spel? Regelmatig betrap ik me erop dat ik denk: “Dat is die en die blogger  want hij gebruikt dezelfde zinnen of woorden”. Of hebben de betrokkenen ontregelen tot kunst verheven?

Maar goed; de motieven om te bloggen zijn zeer verschillend.Dat kan.

De vrouw-man op het plaatje is de acteur Jared Leto, die een niet geringe  prestatie levert met deze rol als aids-patient. Evenals Matthew Mac. Conaughey; een stoere rodeorijder, die vaak “rondneukt”met “hoeren en snoeren”en aids krijgt.

Vanaf het begin roept hij sympathie op en de voortvarendheid waarmee hij de strijd aangaat met zijn voormalige maten, de gevestigde artsen en een obscuur handeltje begint in vitaminepreparaten uit Mexico is boeiend om te zien. In eerste instantie krijgt hij ” 30 dagen”als prognose maar hij leeft nog jaren door.Een aanstekelijke figuur.

Een moordrol voor deze acteur die aanvankelijk fel anti-homo is maar een soort vriendschap krijgt met de man-vrouw van het plaatje.

De laatste tijd heb ik veel goede films gezien en gisteren zaten twee mannen hier naar Wolf te kijken toen ik van het koor kwam; de Nederlandse film van Jim Taihuttu. Ze waren enthousiast.

MV5BMTYwMTA4MzgyNF5BMl5BanBnXkFtZTgwMjEyMjE0MDE@__V1_SX640_SY720_

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op mannen in vrouwenkleren/ 26-2 mis hem niet op NPO3/ 7-12-2016 Waarom steeds manipuleren met dit blog???

  1. joost tibosch sr zegt:

    Bij volwassen liefdesrelaties van homo’s, zeker bij ervaring in eigen kring, beginnen wij hetero’s nu te leren dat wij en onze maatschappij daar zoals aan onze heterorelaties ruimte geven. Mijn grote zorg bij transgenders is of hun in geluk gevonden volwassen liefdesrelaties ook kansen krijgen bij ons en in die maatschappij van ons, en hoe lang dat dan met al die nog voelbare weerstand wel weer duurt.

  2. fredvanderwal zegt:

    Scheppen riep hij gaat van Au
    als een man zijn l*l er wil laten afhakken?
    Hij gaat zijn gang maar
    de ballen
    een jurk aantrekt?
    als ie dat leuk vindt vooral doen
    wie zich daar druk om maakt
    is getekend door burgermans vooroordelen
    bekrompenheid kent geen tijd
    en geen gezelligheid

  3. Ja, zo,n Zalm is al snel niet om aan te zien.
    Maar op de Ramblas in Barcelona vergissen dagelijks klanten zich in de vrouwelijke schoonheid van de daar hoererende travestieten.
    Ieder verkleding kan verkeerd uitpakken, toch?! 🙂

  4. fredvanderwal zegt:

    Ik ben weer helemaal voor de Ramblas, meneer K.

  5. vrederat zegt:

    Een rare vergelijking bloggers en transvestieten. Ik moet zeggen dat ik dat volstrekt niet volgen kan. Allebei nep ? Maar dan toch van een volledig tegengesteld karakter. Zo’n blogger wijst naar ofwel een gebrek aan zelfkennis ofwel een overmatige contactbehoefte/contactarmoede. Terwijl een transvestiet (en zeker een transgender, het is niet duidelijk op welke je doelt) zijn/haar contact op wil geven in een poging om zichzelf te zijn. Het eerste vind ik meelijwekkend, jezelf zijn verdient altijd steun.

  6. svara zegt:

    Het is niet altijd te zien of iemand transgender is .
    Ik heb dat proces hier in mijn straat ‘zijdelings’ meegemaakt. Geloof me dat je zo’n zwaar proces niet voor de lol doet. Je gunt dat niemand.
    De toon en vergelijking in jouw eerste alinea vind ik ongepast.en het verband zie ik niet.

    En wanneer is iets nep? Is dat voor de altijd oordelende buitenstaander te zien?

    De hobby van bloggers lijkt me een heel ander verhaal.

  7. Appelvrouw zegt:

    Mannen in vrouwenkleren vindt men doorgaans aanstootgevender dan vrouwen in mannenkleren.
    Ik liep eerder in een overall, en in een driedelig kostuum met stropdas. En nog later in de kleren van mijn man. Alleen maar omdat die kleren veel lekkerder zaten dan die nare kunststof vrouwenkleren, waar travo’s nu juist zo dol op lijken te zijn.
    Tegenwoordig loop ik wel in rokken met wollen majo of katoenen legging.
    Aan mij heeft, voor zover ik weet, zich nooit iemand gestoord als ik mannenkleren droeg.

  8. Fenny zegt:

    Ik heb een hele verhandeling aan je geschreven, dan blijkt het niet verstuurt te kunnen worden.
    Het gaat natuurlijk over het transgender onderwerp dat je opperde. Dat ik me niet voor kan stellen dat je er geen reden voor had om dit zo te poneren.
    Laila komt nog wel met een toelichting die de zaak verduidelijkt, dacht ik.
    Het blijft echter doofstom en het brengt me in verwarring. Wat bedoelt ze?
    De reacties zijn toch de moeite waard, laat weten wat je denkt, dat vind ik zo wie zo moedig van je!
    Start een dialoog, reflecteer en zie wat het je brengt!
    Met respect, Fenny

  9. Laila zegt:

    En elke keer wordt deze bijdrage in de nachtelijke uurtjes weer naar boven gehaald.
    Is het een oproep aan fakende gamende etterbakken die in wezen niets te vertellen hebben?

Geef een reactie

