engelen

images-kerstboom-zwolleEen schrijfvriendin van me spaart engelen. De mooiste haalt ze uit de kringloopwinkel. Als we volgende week genoeglijk onze kerstverhalen voorlezen onder haar boom kunnen we ze weer bewonderen.

Over het kerstverhaal denk ik nog na. Wordt het een Zola-achtig realistisch kerstverhaal over de 500 minima die hier een kerst-pastabuffet krijgen aangeboden door de Vrienden van de Herberg? ( www.vriendenvandeherberg.nl)

“We zijn er niet trots op”, lees ik in hun krant,”maar verwachten dit jaar zeker 500 bezoekers te kunnen verwelkomen,waaronder natuurlijk gezinnen met jonge kinderen.” Ze krijgen ook nog een voedselbank-kerst-pakket mee.

Of zal ik het weer hebben over de mooie Michael, zeg maar Mike, die als een Socrates op de markt staat.

Je kunt hem alles vragen, maar hij zegt niets terug.

“Ik ken iemand die met engelen praat”, zei een vriend gisteren.

“We waren blij verrast na een workshop”.

“Zo’n verrassing lijkt mij ook wel wat.”

“Ik zal je het adres geven Laila “, zei hij met pretlichtjes in de ogen.

“Veel mensen hebben een beschermengel; wist je dat?”

http://www.klankdruppels.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op engelen

  1. Laila zegt:

    Als je op de site van De Herberg klikt, bij presentatie, krijg je een juweeltje uit de pophistorie te horen.Wat mooi.
    We hebben de CD ergens.
    The Cranberries met Ode to my family. Staat vast niet in de top 2000.

    Vanavond weer zingen voor de ouwetjes.
    Misschien nog een blogje in 2013.

  2. joost tibosch sr zegt:

    Een gelukkige Kersttijd! En wat de “ouwetjes” betreft…Dat we met moeite en inspanning toch ook maar blijven denken aan hen die geen fijne dagen (meer) kennen. In dat oude Kerstverhaal zongen daar, buiten de zingende feestvierende joodse gemeenschap, tot ieders verrassing “engelen”, want daar “was God bezig”, verscheen de koninklijke “Davidster”, en de wereldwijde “Wijzen” en nu een zingende Laila, die van mij gewoon dat compliment krijgt! Dat dat verdomde geloof zo haaks kan staan op onze werkelijkheid!

  3. Robert Kruzdlo zegt:

    Fijne kerstdagen.

  4. kittyschoenmakers zegt:

    Ja dat wist ik 😉 Ik kreeg onlangs een geluksengeltje als afscheidscadeau vann een collega die zelf ook ontslagen was. Hij staat hier voor mijn neus en lacht.;)

Geef een reactie

