allicht/ Gerard Terborgh 1617-2017

wpid-photogrid_1383395911125_wm

Twee mannen hier in huis verheugden zich erop dat ik vanavond weg moest.

Voetbal; twee schermen, twee wedstrijden, maar ik was na een uur fietsen door de motregen weer terug. Verkeerde afspraak wellicht.We zijn echter niet van suiker. Ik besloot nog even door de binnenstad te rijden en te kijken naar de lampekappen in de Sassenstraat. Allerlei mensen  ( studenten van Cibap oa) hebben meegewerkt om die kappen te beschilderen en het is een prachtig gezicht. Allicht heet het project.

Op de middelste foto boven is nog een stukje van de oude Sassenpoort te zien en rechtsonder de Peperbus.(oftewel:  Onze lieve vrouwe basiliek)

De Sassenstraat;  er hebben beroemde schilders  gewoond. De schildersfamilie Terborgh bijvoorbeeld op nummer 21 met zelfs dochter Gesina als schilderes. Ik was aangenaam verrast toen ik Gerard Terborgh in een  glas-en-loodraam tegenkwam in de grote hal van het Rijksmuseum. Hij leefde van 1617 tot 1681 en het schilderij de luitspeelster is van hem.Mooi he,dat blauw ook?

Allicht; het is weer menens met het weer en het is steeds langer  donker.

Laten we het lichter maken.

( 0-0 Ajax; ach gossie)

http://www.stedelijkmuseumzwolle.nl

gerard-terborch-lute

afbeeldingen: internet

http://www.rijksmuseum.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op allicht/ Gerard Terborgh 1617-2017

  1. Laila zegt:

    1-0 Ajax.
    De mannen ook weer blij;-)

  2. Robert Kruzdlo zegt:

    Elk jaar worden er in Barcelona straten versierd. Ik denk dat het idee ALLICHT is komen aanwaaien in Nederland. ALLICHT in de SASSEN-STRAAT…? Regent het bij jouw ook zo hard?

    Groet,
    Robert Kruzdlo

    .

    • Laila zegt:

      Dag Robert.
      Ik geloof dat ik ergens las dat het idee in Griekenland opgedaan is.
      Tjongejonge; ik popel alweer om een blog te schrijven over belangenverstrengeling ( De Groene van deze week),maar ik houd me in.Titel: Economen in de greep van financiele sector. Bah.
      Het regent nu niet hier.

  3. Laila zegt:

    Nu te zien in het Stedelijk: Sassenstraat.
    http://www.stedelijkmuseumzwolle.nl
    De glossy is prachtig.

Geef een reactie

