alice munro

Alice-Munro

Wat een prachtige oudere dame, is mijn eerste gedachte. Die springerige lokjes ,de ogen en die mooie lach.

Mijn moeder had de laatste jaren zo’n grijs kort mannelijk kraak-noch-smaak-kapsel. De uitdrukking “zo’n kapsel als je moeder”, is hier een vaste uitdrukking. Wel begrijpelijk; zij behoorde tot de generatie waarbij het standaard permanentje het toppunt van “netheid”was. Dat vertikte ze uiteindelijk.

Maar voor mij geen kraak-noch-smaak kapsel. Vorige week zei de kapster die mijn puntjes bijwerkte dat de henna nog zo goed dekte.

“Ik ga er de kist mee in”, zei ik.

Ik teken ervoor om er over 20 jaar zo uit te zien als Alice, maar dan met henna natuurlijk.

Alice Munro, Nobelprijs voor de literatuur; een prachtige oudere dame om te zien.

Waarom we Alice Munro moeten lezen”, is de bijlage van NRC-next en ik ga hem beslist kopen. Nieuwsgierig als ik ben.

Ik ken haar niet maar zag wel de  ontroerende  film Far Away from her, gebaseerd op The Bear came over The mountain.

Uitgeverij De Geus heeft een neus voor kwaliteit.

www.degeus.nl

awayfromherpic

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

