“ik hou van holland”

groot_130313-130313_academiegebouw_groningen

Het Museum in Schiedam heeft onder deze titel een tentoonstelling over kunst na 1945 en ik heb er  over nagedacht welke werken ik er graag zou  zien.

Echter: het bericht over het initiatief van colleges elke dag online vind ik ook boeiend.Vanaf 8 oktober. Per slot scoort Nederland hoog als tweede beste met zes universiteiten in de top 100. Voor wat het waard is.

Vannacht is mijn jongste zoon met de trein uit Groningen gekomen waar hij gisteren zijn bachelordiploma sociologie heeft opgehaald. Het prachtige document lag vanmorgen op mijn stoel.Zijn fiets ging ook mee in de trein;de rest was al verhuisd. Nu is het zaak werk te zoeken,wat helaas niet mee valt.

Elke dag een college online van een kwartier vanaf 8 oktober; van “de beste hoogleraren”.

http://www.universiteitvannederland.nl

Kunst uit Holland.

Ik heb nu gekozen voor twee werken van Henk Visch en het ene heet:

“Wie zichzelf beheerst beheerst de wereld“Uit 1997.

www.henkvisch.nl

Een belangrijk thema in deze overprikkelde tijd, lijkt mij. Maar “alles een beetje op de kop”is ook van deze tijd.

sculp010sculp110

afbeelding 1 : RUG

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op “ik hou van holland”

  1. svara zegt:

    Dat rechterbeeld …prachtig!!
    Doet me denken aan een yoga asana
    Ik zou het zo willen hebben 🙂

  2. Laila zegt:

    Dag svara.
    Ik hou van zijn speelse beelden; sinds ik ze zag in Amesfoort.

Geef een reactie

