pomona/marina/houdt god van vrouwen?/2015 prijzen voor film/ 8 maart 2016 op de tv.

4161_ps_26_09_13_266134Gistermorgen had ik een ingeving. De AKA-jongeren houden van doe-aktiviteiten en ik heb in een opwelling het woon-zorgcentrum in de straat gebeld.

“Ik geef een workshop over zorg & welzijn.Mag een groepje leerlingen straks langskomen voor een interview en een kleine rondleiding.”

Dat mocht. Ze kwamen enthousiast terug; niet in de laatste plaats vanwege het feit dat ze hartelijk ontvangen werden, denk ik. Want toen ik het over depressie had, die vaak voorkomt bij dementie kreeg ik van alles te horen over henzelf.( De meesten hebben een laag zelfbeeld)

“Ze doen daar van alles. Veel zingen en een beautymiddag”.

Aan het eind van de middag ben ik even langs de Fundatie geweest ( het voordeel van een museumkaart; je hoeft niet zo lang te gaan)

Ik was onder de indruk van de combinatie van beelden, tekeningen en kleurrijke schilderijen van Marino Marini . Er is een pomona-zaal.Pomona was een Romeinse bosgodin en ik kreeg de indruk dat hij met pomona de liefde voor de ( zijn) vrouw laat zien.

In een film over Marini was te zien hoe innig zijn verbondenheid was met zijn vrouw; Marina, die veel heeft gedaan voor de nalatenschap van Marino.Het prachtige museum in Italie.

www.fondazionemarinomarini.it

De documentaire ‘Houdt God van vrouwen’van de Zwolse antropoloog Emile Rouveroy van Nieuwaal over de eigenzinnige Hilligje Kok-Bisschop, die ‘uit de kerk stapte’ in Rouveen is genomineerd voor de Prijs van de Nederlandse Filmkritiek. Super.Vrijdag worden de prijzen bekend gemaakt.

http://www.houdtgodvanvrouwen.nl

Marina; we zongen het onlangs met het koor. Zaterdag is er weer een korenfestival op een mooie locatie.We zingen zes liedjes ;onder andere Westenwind, van Piet Veerman. Een heerlijke smartlap.

Ik ga met de muziek mee.

129324187077401701_5f98577f-736b-4a11-8c84-40e42e9172c8_213666_273

portretten990-Ritratto-Chagall-marino-marini: Marina Marino en Marc Chagall, die ik ook zag

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op pomona/marina/houdt god van vrouwen?/2015 prijzen voor film/ 8 maart 2016 op de tv.

  1. simonkorving zegt:

    Mmm like van mij, mijn foto is verdwenen

Geef een reactie

