postzegels

Wanneer heb je voor het laatst een postzegel geplakt? Ik vorige week nog,maar geleidelijk wordt het minder.

Vanmorgen viel mij het bericht op over de actie Kinderpostzegels 2013, op no.1 van de Goede Doelen van Trouw.

Het is de 65ste editie, vorig jaar is zo’n 11 miljoen opgehaald en dit jaar reisde Anton Corbijn naar Ethiopie. Er zijn drie fraaie zwart-wit postzegels gemaakt en het thema is ‘naar school’, omdat wereldwijd miljoenen kinderen niet naar school kunnen.post_0corbijn

Als ik de kranten zo lees lijkt er bijna sprake van een strijd tussen “ouderwetse” media en moderne. Witteman heeft een ironische column over de vergeelde krant. Maar er zijn ook tegenstrijdige berichten. Ik pik er twee uit.

1 De Zwolse jongerensite MijnZ.nl heeft een internationale prijs gekregen,vanwege de innovatie. Het is een initiatief van Windesheim en de Stentor. De prijs wordt in Krakau uitgereikt.

2 Op 23 september vindt hier het congres plaats “Jong geleerd,Oud verslaafd”?!Windesheim heeft een nieuw onderwijspakket Verslavingskunde ontwikkeld. Collega Weerman zegt in de krant:

Kennis en ervaring ontbreken om dreigende verslaving in een vroeger stadium te onderkennen. Zelfs ouders merken de overgang vaak niet op. Gevolg is dat de verslaving pas opgemerkt wordt als het te laat is en dan wordt de jongere als het ware over de schutting van de verslavingszorg gekieperd.”

Dat is zeker mijn ervaring bij sommige AKA-jongeren .

Enfin; Vanaf dat  mijn kinderen op de basisschool zaten koop ik kinderpostzegels. Je blijft in beweging als je even een brief op de post doet , maar ik spring nu op de fiets.

Regenjas mee.

afbeelding: van de site Kinderpostzegels

naamloos corbijn

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op postzegels

  1. ramireziblog zegt:

    Ik plak al jaren niet meer, maar alles gaat in golven, nog een paar jaar en het is weer hip…

Geef een reactie

