rico en het rijks

We begonnen met rapper Rico in de Spiegel.

Gisteren was het een Bruisdag voor MBO-leerlingen en we liepen als eerste in een lange slingerende groep naar de Spiegel. Ondertussen werden twee meisjes naast ons  met een scooter aangehouden door een motoragent omdat ze geen helm droegen Negentig euro.Kassa.Stoer hoor.

Rico viel goed bij de leerlingen. Door oude straatjes ging het verder. Ik sprak met twee mooie meiden van 18; over waar ze vandaan kwamen.

“Ik kom uit Assen,maar ben altijd gepest en wil graag op een andere plek opnieuw beginnen.”

” Ik uit Meppel”, zei een roodharige schone,”op de VMBO ging het helemaal fout en sinds drie maanden weten ze dat ik PDD-NOS heb.” We praatten er wat over door en toen ik vroeg wat ze uiteindelijk wilde  zei ze:

“Lerares Engels.”Dromen zijn er om aan te werken, niet dan?

Op de Melkmarkt stonden drie van onze rastamannen druk te gebaren.

“We hadden hier onze fiets staan,maar ze zijn weg.”Bij navraag bleek er een nieuwe beleid in de gemeente,waarbij fietsen op bepaalde plekken weggesleept worden. Dat dat op zo’n bruisdag moet?

Met honderden tegelijk werden ze in het Stedelijk Museum geperst; wij bleven op een terras bij de ingang om ze in de gaten te houden. Een flink aantal kwam er na 5 minuten alweer uit.

“Veel te druk, we kunnen niks zien en we vinden er niks aan.”Terecht, dat eerste.

Een enerverende dag was het met een stralende zon. Mijn eerste werkweek was zeker bruisend en nu heb ik erg veel zin om nog één dag voor mezelf te hebben. Maandag heb ik  nog geen les op W en ik zou erg graag naar het Rijksmuseum willen. Wat denkt u?

De scholen zijn weer aan de gang. Ik verbeeld me dat je maandagmorgen rustig rond kunt kijken zonder rijen en zonder al teveel drukte. Ik ben erg benieuwd.

afbeelding: Henry Moore in de tuin

www.rijksmuseum.nl

Moore-Marshall-05

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

