hart voor mensen/beelden in zwolle 17/ september 2015 overijssel-eredivisie/ 21-10-2016, en 28-10 3 punten voor PEC

2voetvallersVandaag weer naar het werk op W. ( op maandag)  Vanaf mijn werkplek kijk ik precies op het hoofdgebouw en als ik voor het raam ga staan zie ik het X-gebouw.

Het beeld van brons is van Uipko Berghuis ( 1982)  voetballertjes en staat bij een basisschool. Speciaal ter ere van het feit dat PEC bovenaan staat heb ik het uitgekozen. Een prachtige prestatie waar de Zwollenaar toch ook  vrij nuchter over doet. In de VK staat een artikel over “de  Zwollenaar” die calvinistisch zou zijn. Ik denk niet dat dat zo is; Zwolle bestaat voor 50%,geloof ik,uit import en dat zijn mensen met zeer diverse achtergronden.Dat zie je ook terug in het onderwijslandschap. Bijvoorbeeld op Windesheim kun je echt alle geestelijke stromingen tegenkomen. Ook veel mensen met humanistische interesses, zoals ik. Boeiend.

“Het wordt nooit meer zoals, het was“, zei ze gisteren tegen Oek de Jong,die gast was bij Schepper&Co, daarmee doelend op het landschap,zonder schreeuwerige reclames,  zoals dat in het monumentale boek Pier en Oceaan een grote plaats heeft. Maar ook op het “kleinburgerlijke”christendom,zoals beschreven wordt tussen 1950 en 1970.

Met ze doel ik op Jacobine Geel ( 1963), die ik al een tijdje volg. Ze won als oecomenisch georienteerde theologe de Preekprijs van Trouw.

Dat ze nu voorzitter is geworden van GGZ-Nederland lijkt me wel goed.

Ik stel me zo voor dat zij het type leiderschap aanhangt dat het beste scoort van de 4 types. Namelijk het androgyne leiderschap; het type waar vrouwen het meest in vertegenwoordigd zijn.Visie en daadkracht gekoppeld aan hartelijkheid en ondersteuning.

Ze lijkt me bovendien iemand die fouten kan toegeven en er van kan leren en…de kritische clientorganisaties zijn er ook nog…Bestuurders die daar niet mee overleggen zijn per definitie geen knip voor de neus waard. Denk ik.

Bestuurders met hart voor mensen hebben we nodig.

Juist ook de GGZ.

jacobine_geel_ncrvhttp://www.beelden.zwolle.nl

http://www.ggznederland.nl

——————————————————————————————

20-9

Prachtige scores voor Heracles en PEC; enthousiaste ploegen.

483834550 veldwijkLars Veldwijk

——————————

28-1-2016

Klasse; PEC en Heracles.

——————————–

5-8-2016

Kent u dat? Zin in “gewone”dingen. Aardbeien en hollandse boontjes.

De eredivisie voetbal hoort daarbij.

Vanavond Nec-Pec. Zet hem op.


21-10-2016

3 punten voor PEC en Jacobine Geel 3 in Top 100 Zorg😉

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op hart voor mensen/beelden in zwolle 17/ september 2015 overijssel-eredivisie/ 21-10-2016, en 28-10 3 punten voor PEC

  1. joost tibosch sr zegt:

    Als gelovige en theoloog als Jacobine Geel moet ik je vooral als fervente PSV-fan zeggen, dat je je in alle Zwolse nuchterheid ook op teleurstellingen bedacht moet zijn.

    • Laila zegt:

      Zo Joost; ik ben als Ron Jans: “we moeten ons voorbereiden op tegenslag.”Tuurlijk is deze stand tijdelijk.

      nb
      In de VK lees ik net een aardig stukje van collega Jacq.Veldman.( ook W)
      “Er waren 0.21% vrouwen in de fragmenten van Wouter Bos”.
      Ik heb tot 10 uur gekeken; het was net niet verrassend genoeg, maar dat was mij ook opgevallen.

      Wat betekent het als zo’n man bijna 0,0 fragmenten van vrouwen in zijn programma heeft?

  2. Laila zegt:

    Gefeliciteerd met de beker PEC.

  3. Laila zegt:

    Ajax -Zwolle;0-0; Knap.

  4. Laila zegt:

    Wederom finale. Gefeliciteerd PEC.

Geef een reactie

