de herfst ruiken…/ 1 september 2016 Nog even zonnig en warm

Ergens in augustus is er altijd zo’n moment dat ik de herfst ruik; een beetje melancholiek moment maar tegelijkertijd ook goed. Ik hou van de herfst.

Maar het is er nog niet. Alles is wat later dit jaar. De bloemen, de haring, de aardbeien,de mosselen. Ik heb ze al twee maal gegeten. Ze zijn erg lekker.

Het is een weekje van wat aanrommelen. Op weg naar de structuur van het werk; het normale ritme. De kamers worden nog eens gestofzogen, de koelkast schoongemaakt, wat laatste klusjes, maar het is ook een beetje traditie om nog een dagje alleen op stap te gaan.

Ik heb zin aan Zutphen; niet te ver.Eén van  mijn eerste werkveldbezoeken was aan PZ Warnsveld.(de eerste was PZ Brinkgreve; beide vanuit Groningen nog) Met de trein naar Zutphen en dan met de bus. De laatste jaren ben ik er vaak geweest. Bij een moeder-en-kindhuis in het hart van de stad.

Gisteren was ik overigens aangenaam verrast een fragment te zien bij Zomergasten,waar ik tot 11 uur van genoot.  Van het leven van de schizofrene dichter Alexander Marz. Ik draaide hem vaak bij psychiatrie.Wat een film.Met een glansrol van Ernst Jacobi.

Misschien kies ik Zutphen deze week. Mede door het boek Ventoux.Wat slenteren over de markt,een uurtje museum , een terrasje en nog even een glimp van de Broederenkerk waar nu die mooie bibliotheek is met dat intrigerende kunstwerk van Lydia Schouten waar ik stil van word.

( zie blog: mens,raaf en kerk.Tjonge al 5 jaar geleden)

in03_zutphen_b12————————————————————-

17-8-2016

Ik ben wel blij dat ik in een land woon dat seizoenen kent.

We krijgen nog hele mooie dagen maar vanmorgen waren de tekenen van de herfst onmiskenbaar aanwezig.

Gesluierde zon, spinnewebben met druppels, eikels op de grond…


1-9-2016

Een nieuw seizoen lonkt; met mijn baantjes, schrijfprojecten, studie en een nieuwe cursus.

Ik heb er zin aan.Niet aan manipulerende “hansworsten”, die met mijn blogs proberen een richting aan te geven.Voor zover mogelijk heb ik de regie over mijn eigen blogs.

Zo gauw ik in de gaten heb dat er gemanipuleerd wordt  klik ik aan:

“Eerst bewegen dan pillen.”Het is dat u het weet.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op de herfst ruiken…/ 1 september 2016 Nog even zonnig en warm

  1. svara zegt:

    Indrukwekkend kunstwerk.
    Ik was er vorig jaar en maakte vele foto’s die wachten op een geschikte tekst erbij.🙂

  2. Blewbird zegt:

    Prachtig, en ik begrijp en deel je melancholie, maar please, please, please, het is te vroe-hoe-oeg🙂. Ik smeek je om nog een wekenlange warme nazomer toe te staan.

Geef een reactie

