veel liefs,geluk en wijsheid/wat laat je na?/ CODA 2015

slider-CPA

Veel liefs, geluk en wijsheid,schreef ik op een kaartje dat ik schreef voor een collega,die ik vanaf vandaag niet meer zal zien. Een prachtmens. Ik zal hem missen.

Nadat ik wat bekomen was van het grote wereldnieuws, zoals dat gepresenteerd wordt in de kranten kwam er  een vraag boven drijven.

Wat laat je na?

Het leven is eindig en dat weten we allemaal.De nieuwe Isala kliniek opent 3 augustus. Een plaats van geboorte en dood.Ziekte en beter worden.Het grootste niet-academische ziekenhuis van Nederland, waar ook nog eens een HIP geopend wordt,las ik vanmorgen.Een Haelth Innovation Park, waar ondernemers,zorginstellingen,kennisinstellingen,overheden en zorgverzekeraars gaan samenwerken. Klinkt goed, al mis ik de patientenorganisaties in dit rijtje.Voor het kleurrijke,speelse ontwerp van Alberts & van Huut hebben de inwoners van Zwolle 13 jaar geleden zelf gekozen.Ze maken veel organische gebouwen, zoals het gebouw van de Gasunie en Museum de Buitenplaats.Ik hou van hun visie.

www.albertsenvanhuut.nl

Hospital-Isala-klinieken-Zwolle01

Marjanne Sint, die volgend jaar met pensioen gaat, kan dit project zien als iets wat zij nalaat.( Vanuit de hoedanigheid van voorzitter van de Raad van Bestuur)Gebouwd binnen de tijd, binnen het budget.

Mijn boekhandel gaat deze week dicht vanwege de verhuizing.In de Broerenkerk wordt het nieuwe multi-functionele centrum geopend,waar uiteraard ook boeken zullen zijn.Een prachtig project van de ondernemer Wim Waanders. ( 13 juli: prachtig, www.waandersindebroeren.nl)

Ik hou van boeken; de geur van papier,het geluid van het knisperen. De stellingen met de boeken, waar je “door de ruggen heen kunt kijken”,zoals Pierre Janssen ooit zei. “Ook al heb je ze nog niet gelezen”.Dat ik ook nog eens een e-reader aan zal schaffen is natuurlijk niet uitgesloten.

Vanaf september werk ik nog anderhalf jaar. Wat laat je na?

(In ieder geval een serie blogs; waarin allerlei aspecten het werk betreffend een rol spelen .Misschien haal ik de 1000 .)

Papier.Paper ART, een tentoonstellng in Apeldoorn. (Ik blijf in de regio.)Vanaf 6 juli.

afbeeldingen: Paper Art

www.coda-apeldoorn.nl

Nu te zien ( 4-7-2014)

NATUURKRACHT

64b54b1f21

CPO-Anouk-Vogel-03

—————————————————————————————————————————–csm_Posterbeeld_Paper_Art_2015_5518f4a059

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

