witte zwanen,zwarte zwanen

110507witte zwanen,zwarte zwanen

wie gaat ermee naar engelland varen

engelland is gesloten

de sleutel is gebroken

Kent u het nog; het kinderliedje? Nu pas zie ik dat het niet om Engeland gaat maar om engelland; het land van de engelen.

Ik moest er aan denken toen ik las over het programma Zwarte Zwanen vanavond; over de grote graaiers, beleggers, die gokken met de pensioenfondsen. Tuig.

www.uitzendinggemis.nl/afleveringen/1353772

Natuurlijk staan de kranten weer bol van de misere. Neem bv Thomas von der Dunk met zijn column over de Universiteit als hoer van het bedrijfsleven. “Sla de personeelsadvertenties er maar op na. Steeds vaker vormt ervaring met fondsenwerving het beslissende criterium.” Tja.( zie blog 3-11-2012: Verhalen die de markt ons doen geloven)Maar het leven valt toch ook te vieren?

Nog een dikke week werken, met vergaderingen en kleine feestjes. Ik vind het in deze tijd een geruststellende gedachte dat ik mijn rooster voor september al heb.

En in de zomervakantie is het eerst: onthaasten. Weg van de snelweg. Deze week is er feest aan de Ijssel, in het fraaie Deventer. Met het Internationale BuitenTheater op Stelten. Stel je eens voor dat je als in een kinderliedje de wereld kunt  betoveren.Wie zou dat niet willen?

www.eventindeventer.nl/dos/

foto 1: internet

tn_NIK_8222

Deventer_op_Stelten_Transe_Express

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op witte zwanen,zwarte zwanen

  1. Wllm Kalb zegt:

    Dit jaar ging mijn maandelijks pensioen netto 70 euro omlaag …

  2. Laila zegt:

    Dag Wilm.
    Kun je het missen?

  3. Fenny zegt:

    engelland, wat grappig, is dat de werkelijke tekst of heeft iemand dat er van gemaakt?

Geef een reactie

