The Future of Humanism

Het wordt het eerste warme weekend van 2013.

Tijd om in de tuin te werken en wat mij betreft een beetje te studeren ook.Buiten .En een gemarineerd karbonaadje op de BBQ zal zeker smaken.

Ik ben al ver over de helft van de eerste module Kunst en Cultuurwetenschappen en ga twee hoofdstukken lezen over Elitecultuur en Volkscultuur en of dat onderscheid wel bestaat. In augustus doe ik het eerste tentamen.

Opvallend ( en irritant) vind ik,als niet kerkelijk gebondene, de macht van de kerken die overal doorheen sijpelt in de geschiedenis en wat dat betreft ben ik benieuwd naar de 20e Nexus-lezing in Tilburg op 8 juni over The Future of Humanisme van Mario Vargas Llosa .

Zou ze er nog zijn? Het beeld van Henk Visch in de Anningahof, de beeldentuin aan de rand van de stad,die het 10 e lustrum heeft maar misschien moet wijken voor een autoweg?Ik fiets er wel even naar toe.

Ze staat,ingelijst op mijn bureautje op mijn werk,zoals ik haar zag in Amesfoort.Ze heeft iets aandoenlijks,maar je kunt er niet omheen.

eigen foto:

beeldentuin-002

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op The Future of Humanism

  1. Laila zegt:

    Dank je wel Aad; lang niet “gezien”:-)Ik ga naast je staan.

    Aan te bevelen: artikel van Rutger Ponzen (VK)over het “oprukken van niet-westerse kunst” op de Biennale in Venetie;maar vooral over de meest holistische benadering van kunst die hij ooit gezien heeft ( las ik ook in andere tijdschriften) in Il Palazzo Enciclopedico, met een samenhangende historische benadering .Ai.

    Prettig weekend.

  2. Laila zegt:

    Van de verkorte versie van de lezing van Vargas llosa in de NRC ben ik geschrokken.
    Hij neemt ahw jongeren uit een voorstad bij Parijs als maatstaf.

    Bij elk journalistiek artikel kun je je tegenwoordig afvragen of het tendentieus is om wat voor reden dan ook, dus ik zou de hele versie van die lezing wel willen lezen.

Geef een reactie

