iepenhout

naamloos dianeDeze kaart kocht ik zaterdag; ik zag het beeld bij een trap naar het “oog”of  de “wolk”. Ossip Zadkine,Diane,iepenhout, 105 cm.1939.

En ik kocht het imposante boek over Dans op de vulkaan, Weimarkunst, geschreven door Rosa von der Schulenburg.Een tentoonstelling in nauwe samenwerking met de Akademie der Kunste in Berlijn.

Terwijl ik er langs gelopen was kreeg ik hartkloppingen. Beklemmend; zoveel destructie, armoede, decadentie.Veel etsen.

Helemaal stil was ik boven;tussen de foto’s uit New York van Pieter Henket,de autodidact,  maar nog meer van het uitzicht.

Pieter_Henket_Photography_Bossa_Nova_1_New_York_2011

Recht keek je op de Onze Lieve Vrouwebasiliek ( de Peperbus)

Weer buiten speelde een meisje een mooi liedje op een vleugel.

Ik besloot nog even langs het Stedelijk te gaan om het nieuwe  magazine op te halen, met oude en nieuwe kunst rond het thema Stad in Beeld, zoals ik er al een paar heb; onder andere van de tentoonstelling She Me ( ik blogde er over;6 blogs)

Ik had kaartje nummer 0418; volgens de krant zijn er ongeveer 8000 bezoekers geweest.

www.museumdefundatie.nl

blog 900

2013_beeld_stad_in_beeld_front

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op iepenhout

  1. Fenny zegt:

    ik wacht liever tot het wat rustiger is geworden.
    heb je niet het idee dat zijn wieg op de juiste plek stond en het geluk in zijn schoot geworpen is?
    Ik wel!

  2. Fenny zegt:

    Pieter Henket dus 😉

    • Laila zegt:

      Yep; ik heb nog een foto van hem toegevoegd. Bossa Nova.
      “We blijven dansen.” Hij was aangekondigd als een glamour-fotograaf, maar dat viel mee.
      Veel fraaie zwart-witfoto’s ook.

Geef een reactie

