marmor,stein und eisen bricht /2015 vogels van waanzin

hovius---de-eenzaamheid-van-de-waanzin-vpVandaag verheug ik me op de week. Gisteren heb ik een paar uur portfolio gelezen in verband met een assessment vandaag. K laat een fraaie ontwikkeling zien en  en het wordt vast een goed gesprek. Verder heb ik twee werkveldbezoeken. R uit Congo doet een Proeve van bekwaamheid op een basisschool en F bij Ascona. Een soort feestje vind ik dit; zo’n afsluiting van de stage. Vooral als het goed is gegaan.En dat is het.

Voor het eerst sinds een maand  ga ik weer eens zingen in een bejaardenhuis. “Marmor,Stein und Eisen bricht”, staat ook op het programma, met een stukje driestemmig;naast andere heerlijke smartlappen.  Heel mooi en wat is er leuker als “de oudjes blij maken”?

Ik geef mezelf ook een cadootje. Ik las over De eenzaamheid van de waanzin, waarin Ranne Hovius de nauwe banden tussen literatuur en psychiatrie verkent.( 200 jaar psychiatrie in romans en verhalen) Een “must” voor mij. Ze komt ook vertellen in Museum het Dolhuys. www.hetdolhuys.nl

En in het weekend: De Fundatie, de Anningahof, maar eerst weer naar boven om een maillot en laarsjes aan te doen. Een aangename week wens ik de lezer.

de-eenzaamheid-van-de-waanzin---ranne-hovius-0- http://www.rannehovius.nl

———————————————————————————————-

2-7-2015

Lekker lezen in de schaduw.

-Vogels van waanzin van Ranne Hovius; evenals bovenstaand erg boeiend en leesbaar.

-Verginia Woolf van Harris.

– Geluk is een jurk van Cecile Narinx; lekker luchtig.

– Voorbereiding tentamen in augustus.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op marmor,stein und eisen bricht /2015 vogels van waanzin

  1. Fenny zegt:

    Je bent maar druk Laila!
    Zelf ben ik bezig met deel drie ‘Zoon’ in de reeks ‘Mijn strijd’ van Karl Ove Knausgård.

  2. Stefania zegt:

    Een aangename week en lekker weer terug:)

  3. aber unsere Liebe nicht 😉

  4. Laila zegt:

    Het boek heb ik inmiddels gekocht.
    Het omslagschilderij is van Amedeo Bocchi, Viaggio di un ‘anima ( 1927)

Geef een reactie

