drie uur opperste concentratie…

armando1

Armando is er weer te zien. In de Anningahof,die 26 mei open gaat.

Er zijn een aantal gastcuratoren aangetrokken, oa de gewaardeerde Henk van Os, voor de beelden binnen. Ik ben benieuwd.

Vanmorgen werd ik weer wakker van zo’n enorme hoestbui. Ik denk dat ik vandaag eerder naar huis ga.Na zo’n dag als gisteren, waarbij je de hele dag met natte laarsjes rondloopt wordt de verkoudheid er niet beter op.

Opmerkelijk vind ik het bericht vandaag in de krant over de eindexamenkandidaten die zich drie uur moesten concentreren zonder afleiding van mobiele telefoon, maar daar grote moeite mee hadden.Wat een wereld.In het onderwijs een toenemend probleem. Wat doen we met al die mobieltjes?

Wat dat betreft behoor ik tot de laatsten der Mohikanen. Een vorm van afwijkend gedrag, zou je dat kunnen noemen. En wat gebeurt er met afwijkend gedrag? Wat verstaan we nu nog onder geestelijke gezondheid, vraag ik me ook steeds meer af. Terwijl Ernst Bohlmeier daar in januari 2012, als kersverse hoogleraar Gezondheidskunde een oratie over schreef.Eudaimonia; nog steeds te downloaden. Erg boeiend. ( www.levensverhalenlab.nl/…/Eudaimonia_voer_voor_psychologen)

Een groot gat tussen theorie en praktijk? Tussen wat gewenst is en wat gebeurt?Zijn er nog tegenkrachten?

Door al die vrije dagen zit ik nog wat in de vrije-tijdsfeer. Van de mediatheek nam ik een boek mee over Max Beckmann,die vluchtte voor de Nazi’s.Die ik niet zo goed ken.

Ter voorbereiding op Dansen op de vulkaan; in de Fundatie vanaf 1 juni. Ik verheug me erop.Evenals op de Beeldentuin. www.anningahof.nl, waar ik vorig jaar voor het eerst was.

1001004004814674

nb; mijn voornemen is minstens door te bloggen tot januari 2015.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op drie uur opperste concentratie…

  1. Laila zegt:

    Henk van Os heeft een bijzondere schenking gedaan aan het Groninger Museum.

Geef een reactie

