klasse

0100-fc-utrecht-pec-zwolle-25-augustus-2012-1-1-martijn-kleingeerts-620x350

“Ik hoop dat ze winnen”, zei ik nog.

“Dat maakt niks meer uit.”

“Natuurlijk wel.” Als je jaren bij een club betrokken bent geweest zoals Art Langeler wil je een afscheid in stijl en dat is gelukt. Een grote verdienste voor de kundige trainer,maar ook een heleboel anderen uiteraard; Arne Slot bv, die ook afscheid nam. Prima voetbal van een relatief kleine club; PEC Zwolle.

Dat Carolijn Visser het beste reisboek schreef doet me deugd. Ik hou van haar boeken.Argentijnse Avonden heet het boek en het gaat over Rinus van Mastrigt en zijn twee dochters. In 1937 vertrekt hij naar Batavia en omdat er geen geld is voor de overtocht ging hij op de fiets.Kort na de oorlog besloot hij het geluk te beproeven in Argentinie .

9789045705200

Vandaag weer aan het werk; ik hoop dat ik het volhoud want ik ben nog nooit zo lang verkouden geweest. Veel hoestdrank, veel papieren zakdoeken een korst op en onder de neus van het snuiten, veel slapen met kruik, maar 80 % is hersteld. Gezondheid spreekt niet vanzelf, denk ik weer eens.

Gisteren zag ik een prachtig programma over Marcel Ponseele, hoboist. Volgens sommigen de beste ter wereld.

Over Bach, schoonheid en rust.( NTR) Mooie beelden waren er van Gent en Brugge en daar zou ik heel graag een paar dagen naar toe willen.

Maar het mooiste vond ik het dat hij zijn hobo’s zelf bouwt.Fraai,ambachtelijk werk; instrumentenbouwers spreken zeer tot mijn verbeelding. Grote Klasse.

“Zoals u fruit uit eigen tuin eet, zo speel ik hobo uit eigen tuin ( van eigen boom)”, zei hij in het zangerige Vlaams.

MarcelPonseelegekniptwww.uitzendinggemist/aflevering.net/205459/Ntr_podium.html

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op klasse

  1. Laila zegt:

    De link werkt niet, maar het is eenvoudig de uitzending weer te zien.
    Net weer gedaan.
    Uitzonderlijk mooi!.

Geef een reactie

