zadkine/meivakantieblog/2-5-2017 Vogelparadijs-Peter Vos,tekenaar.

imagesCAK0TKU9 zadkineFascinerende dat mensen na een grote  destructie hun scheppend vermogen houden.Zoals Zadkine.

De Groene Amsterdammer, die straks in de bus rolt ( ik heb hem weer 4 weken) heeft een essay van Marcel Moring over de herdenking van het bombardement op Rotterdam.

“Op 14 mei kwamen 900 Rotterdammers om het leven, werden 24 duizend huizen verwoest en raakten 80 duizend mensen dakloos. Moring pleit ervoor ‘de vergetelheid te bestrijden’, maar wel op een zorgvuldige manier“,”lees ik in de VK.

Wat is zorgvuldig en hoe kun je tegemoet komen aan die verscheidenheid aan ervaringen?

Vanavond heb ik een optreden met het koor in een klein stadje in de buurt. Het zal lastig worden want ik ben verkouden. Met een flesje water gaat het waarschijnlijk net.

Gisteren was het een superdag in de tuin. Als ik denk aan mijn  voorgenomen bezoek aan A’dam zakt me de moed wat in de schoenen. Al die rijen voor al die musea. Ik denk dat ik maar op een ander tijdstip ga; op een gewone doordeweekse dag.

Wellicht ga ik naar eeen mooi stadje in de buurt; in het historisch museum De Waag in Deventer ( of Zutphen ) ben ik nog nooit geweest; een terras aan de IJssel en op de terugweg langs de  beeldentuin van de Fundatie in Heino.

De Zonnewijzer van Zadkine staat er pontificaal.

zonnewijzer zadkineVrijheid; om te vieren ook.

http://www.museumdefundatie.nl

Laatste aanwinst van Museum De Waag.

J.B.van Hoven ( 1846)

Gezicht op Deventer

JB_ten_Hove————————————————————————————————-

2-5-2017

Als u tijd hebt kijkt u dan vooral

naar de prachtige documentaire over Peter Vos, één van de grote Nederlandse tekenaars, die ik gisteravond zag.( via Uitzending Gemist)

Veel TIJDGEEST, vader-zoon-en vaderrelaties en schitteren werk.

In 2013 zag ik hem nog op de overzichttentoonstelling in het Rembrandthuis.

Afbeeldingsresultaat voor peter Vos

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op zadkine/meivakantieblog/2-5-2017 Vogelparadijs-Peter Vos,tekenaar.

  1. Laila zegt:

    Wees de eerste die dit leuk vind.
    Ach;waarom ook niet?

  2. Robert Kruzdlo zegt:

    Goede tip, dank

  3. Fenny zegt:

    Je laat inderdaad hele mooie dingen zien…nu nog kiezen…die zonnewijzer is echt schitterend!

  4. svara zegt:

    Een dinsdagochtend in november lijkt me wel een geschikt moment om naar het Rijksmuseum te gaan 🙂

Geef een reactie

