feel goodmomenten/sterke vrouwen/ silver linings playbook

Kievitsbloem2Feel goodmomenten. We hebben ze allemaal nodig na die lange bittere kou.

Gisteren hebben we twee uur gewandeld ,over de Vechtdijk onder andere en ik was er verbaasd over hoeveel bloemen er binnen een week tevoorschijn zijn gekomen.

Zo mooi als op dit plaatje waren ze nog niet,maar op een “geheime plek”zag ik ze weer; de kievitsbloemen. Wit en rood.

De meivakantie staat voor de deur. Vrije dagen voor velen en ik hoop op veel feel goodmomenten.

Afgelopen zaterdag zag ik haar. De jongste Oscarwinnares ( ik herkende haar niet van de steengoeie film Winters Bone).Jennifer Lawrence ( 1990) in The silver linings playbook, met ook een prachtige rol voor Robert de Niro.162602829112756--525x400

Een man met een bipolaire stoornis wordt uit het “gekkenhuis”gehaald door zijn moeder en dan gaan zich allerlei dingen afspelen. Hij maakt ’s nachts de hele buurt wakker.Als hij Tiffany ( Lawrence ) ontmoet,die zelf ook “een beetje gek “is, gaat het bergopwaarts, maar valkuilen liggen altijd op de loer. De dialogen zijn schitterend en de film is komisch, spannend en ontroerend.

Feel goodmomenten. Je kunt ze creeeren,toch?

images the silver linings—————————————————-

4-1-2015

Weer een uur met de hond gewandeld. Het is niet glad hier. Mijn zoon in Groningen appte dat ze daar op straat schaatsen.

La grande bellizzi zag ik voor de 2e maal; decadentie van rijke mensen in contrast met…

Deze film is vanavond weer te zien.Veel veerkracht in deze film.


14-9-2016 Jammer; hij staat niet bij de NRC-nominaties beste film van 5 jaar.

Gemis.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op feel goodmomenten/sterke vrouwen/ silver linings playbook

  1. simonkorving zegt:

    Dan beinvloed ik mijzelf zodat ik ze kan krijgen, hebben, en mijn eigen stoorzenders uitschakel …

    • Laila zegt:

      Klinkt goed Simon,maar valkuilen zijn er altijd:-)

      nb De VK had vanmorgen een groot artikel over Femmy Otten, die de VK-beeldende kunstprijs voor jonge talenten kreeg ( samenwerking Museum Schiedam) In de internet VK is daar niks van terug te vinden.

      Haar werk is te zien op mijn blog van 8 maart:
      moedige mannen/vrouwen.

  2. Fenny zegt:

    Lekker naar de film, wat tutten in de tuin heerlijk. twee volle weken.
    Heel erg verdient voor Femmy Otten! Ik heb ook een blog aan haar gewijd:
    http://kunstminnares.wordpress.com/2012/05/20/schoonheid-en-vergankelijkheid/
    Fijne dagen Laila

    • Laila zegt:

      Twee weken?
      Ik heb in het ene baantje twee en in het andere 1 week.Ha.

      Mooi blog over Femmy.Dat vond ik toen ook al.
      Ik heb nog een geinige foto van de jongste Oscarwinnares toegevoegd:-)

Geef een reactie

