uitbundig en ingetogen

st-therese-of-the-child-jesus-lisieux-sacred-suncatcher-stained-glass-tn_0

Konden we maar zo vrolijk zijn als de vogels, dacht ik vanmorgen bij het ontwaken. Het was een uitbundige kakofonie.

Uitbundig en ingetogen; twee kanten van het leven die elkaar niet in de weg zitten. Beide zullen deze week een rol spelen; een beetje in balans,hoop ik.

Vandaag kijk ik oa toetsen na; niet zoveel dus wel leuk.( gisteren zag ik nog net een staartje van Jim van Os in Labyrinth, die betrokken was bij de DSM; die vertelde dat hij voorziet dat in de toekomst meer rekening gehouden wordt in de diagnostiek met het verhaal van de client en de maatschappelijke context. Hoopgevend)

In mijn andere baantje heb ik deze week een teamdag in een prachtig dorp ( low budget voor de “zeurpieten”) Ik denk dat het een doe-dag wordt; een goede manier om elkaar;we hebben een nieuw team, beter te leren kennen. Het wordt vast gezellig.

Met mijn koor ga ik optreden in Zwolle. Uitbundigheid is dan af en toe troef.

Er zijn fraaie levensliedjes bij. Hello Mary Lou, bijvoorbeeld.

Het laatste onderwerp van dit blog is weer ingetogen. Ik las zaterdag  een groot interview in De Stentor met Mariska van Beusichem ( 45),voorzitter van de Stichting Thomas a Kempis. Ze vertelt daarin over het belang van Thomas wereldwijd, over de glossy die 10 april verschijnt in het kader van het 25-jarig bestaan van de stichting.

In mijn blogs heb ik het regelmatig over hem gehad;Thomas a Kempis, wiens boek ik meteen aanschafte toen ik hier kwam wonen. Intrigerend vind ik zijn ingetogen geestelijke zoektoch ( bijna humanistich getint) die voor velen een inspiratiebron kan zijn. Als ik met de hond wandel in de richting van zijn werkplek, de Agnietenberg , tien minuten van mijn huis, is het of ik door een onzichtbare muur in een andere tijd/sfeer kom.

Zoals Amsterdam zich kan profileren met het prachtige vernieuwde Rijks,en Utrecht met veel rondom de Vrede kan Zwolle dat met Thomas en straks de Fundatie, met de beeldschone tuin van Kasteel Het Nijenhuis  en…

De vrouw in het glas-in-loodraam is Therese van Lisieux, waar Mariska op promoveert aan de hand van haar autobiografie, die ze per toeval vond met als prachtige titel: Mijn roeping is de liefde.Het verhaal van een ziel.

Ze werd maar 24.

Thomas_rood

www.thomasakempiszwolle.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op uitbundig en ingetogen

  1. Laila zegt:

    Zo; ik ga de zon weer in.
    Vanuit mijn brede doelstelling kan ik steeds weer voortborduren en dat zal ik nog wel een poosje doen; ook al lijkt de sfeer hier niet te “harden.”

    Gegroet

    Niet “faceboekleuterkonten”heeft voordelen:-)

  2. simonkorving zegt:

    Laila: mijn sfeer is altijd te pruimen ;-))

  3. Laila zegt:

    Een blogje dan maar weer Simon:-)

  4. reinejragolo zegt:

    Bijzaak uiteraard maar jammer dat het glas in lood totaal niet lijkt op de foto’s die van haar bekend zijn.

Geef een reactie

