een nieuwe lente, een nieuw geluid/blaf/ 27-6-2015 Nederlandse Hondenrassenshow / Dierendag

loumpa010712_1Kent u dat?

Dat ongemakkelijke gevoel als je een fietssleutel kwijt bent?

Mij overkomt het met enige regelmaat. Een fietssleutel, gewone sleutels en zelfs de portemonnee.

Gisteren was het weer zover. De jaszakken worden binnenste buiten gehaald en zelfs de voering,  de tas op de kop gezet en dat alles daarna nog een keer of drie.De tranen prikten achter mijn ogen toen ik me verwijderde van mijn trouwe ros en ik begon aan de wandeling van ruim  een uur. Balen.(De volgende dag lag hij op mijn bureau)

Maar gaandeweg genoot ik van de geuren en geluiden. De lente die weer verschijnt.

Thuis gekomen; viel mijn oog meteen op de nieuwe screensaver. Het hondje.

Onze trouwe viervoeter wordt 10 deze week. Hij springt nog over sloten, zwemt en  rent achter vogels aan, maar heeft wel staar in een oog. Ze worden helaas niet zo oud; deze honden.( drie van zijn voorgangers werden  8)

Deze winter hebben we besloten er nog een hondje bij te nemen; nu nog niet maar er is al een goed nest gezocht.Een gezond nest met honden met karakter.

Nesten met nazaten van de zus van Athos ( widget).

Een nieuwe lente een nieuw geluid.

Isn’t he lovely?

—————————————————————-

En; als hommage aan het nieuw Rijks Museum,waar zoveel moois te zien is.

www.rijksmuseum.nl

Jan Steen;Kinderen die de poes laten dansen ( met hondje)

875px-Jan_Steen_Kinderu_Katze——————————————————————————————–

27-6. Inmiddels is hij 12; een veteraan. Nemen we weer een pup?

Even kijken morgen op “de Nationale”; een show/ keuring van Nederlandse Hondenrassen.

 

SD6 nederlandsehondenrassenshow

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op een nieuwe lente, een nieuw geluid/blaf/ 27-6-2015 Nederlandse Hondenrassenshow / Dierendag

  1. Laila zegt:

    Merkwaardig; die blogwereld.
    De kijkcijfers rijzen de pan uit maar er is geen hond die reageert.

    Allerlei blogs worden weer aangeklikt.
    “Help. mijn baas is een psychopaat”, bv,vanmorgen als eerste. Een kreet om hulp? Om de aandacht op iets te vestigen?

    Uit; is een mooi blogje,dat ik lang niet gezien heb; met een fraaie terracotta van het Rijks. Ik zag het ook in één van de bijlages;evenals het daar genoemde Melkmeisje..

    Bedankt voor je reactie Christien.

    Vrijheid; is dat niet de belangrijkste waarde?

    Het blijft een vraag: In hoeverre kan een mens vrij zijn?
    En zo niet: waardoor wordt vrijheid belemmerd?
    Toen ik lopend naar huis ging kwam ik ze weer tegen: de stoeptegels van kunstenaars in het kader van Bevrijdingsdag.

Geef een reactie

