inventionen

bachin1a

Dit blad staat op de piano. De Inventionen van Bach en ik ben blij dat ik ze heb leren spelen. Je wordt er rustig van.En soms kun je lekker uithalen met het pedaal.

Gisteren sprak ik een collega die ook als therapeut werkt met Huiselijk Geweld en het is op dit moment de tendens om met het hele systeem te werken. Ik vroeg hem of hij actuele literatuur voor me had en hij noemde Justine van Lawick. Haar boek ( en van Matine Groen) Intieme Oorlog heb ik geleend; een voor een breed publiek gechreven boek over systeemgerichte aanpak van huiselijk geweld.( Kun je zo’n micro/meso-benadering ook op macro-niveau toepassen,vraag ik me nu af?)

De biografie van Helene Kroller Muller heb ik gereserveerd;die haal ik vandaag op.

Wat schrijven betreft heb ik me bezig gehouden met Make Peace, een schrijfopdracht in het kader van 300 jaar Vrede van Utrecht. Ik maak daarin wat sprongetjes in de tijd . Van 1713 naar 2013; ik hoop op kritiek van mijn schrijfgroep.

Van de week ga ik naar Bach; één van de beste orkesten van de wereld The Orchestra of the 18 ste Century komt twee werken spelen.

De oprichter/dirigent die zo nauw verbonden is met dit wereldorkest is ziek.

Bedankt Frans Bruggen ;voor deze schoonheid tot nu toe. En beterschap.

————————————————————————–

Het was prachtig gisteren; ook het Cappella Amsterdam-koor;nu op weg naar Insbruck .

http://www.capellaamsterdam.nl

 

Het jeugdsymphonieorkest De Vuurvogel uit Zwolle is samen met twee orkesten uit Twente en Utrecht doorgedrongen tot de finale van het Nationaal Concours.

http://www.vuurvogelonline.nl

naamloos vuurvogel

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op inventionen

  1. Laila zegt:

    Dat is gek; ik ben een titel vergeten en nu staat er toekomst boven.
    Maar goed: ik ga aan het werk.
    Have a nice day.

Geef een reactie

