het kleinste kerkje van Nederland/ Kerst 2016

image-3698568 luc

Een heel beminnelijke,  creatieve, ondernemende man is Lu Nijk ( 51) ; eigenaar van Zorgboerderij de Maargieshoeve in Kallenkotte,een dorp bij Steenwijk. Ik hoefde hem maar aan te kijken of de neiging om in lachen uit te barsten borrelde in me op.

Wat kon hij vertellen over zijn bezoekers; autisten, mensen met een lvb, of andere “gekken”. Een natuurtalent.Hij zat in de laatste SOSA-lichting; een groep waar ik mentor van was. Nog steeds houden ze feesten op de zorgboerderij.

De boerderij breidde zich uit en hij bouwde er van alles. Een theeschenkerij en nu dan “het kleinste kerkje van Nederland.”

“Er zal niet gepreekt worden maar het is bedoeld als stiltecentrum, trouwlocatie en theatertje.Zelf hang ik geen religie aan.”

“Alle godsdiensten komen hier samen, Tibetaanse gebedsvlaggetjes, joodse symbolen, de koran en mijn schoonzus zal bij de opening het Ave Maria-zingen“, grapt hij in de krant.

Met een aantal goeie praktijkmensen maakte hij een eindwerkstuk  over het belang van het werken met dieren en planten. Ik had de eer de scriptie te begeleiden. Een 9 hadden ze.

019-BorderMaker luc

www.maargieshoeve.nl

Gefeliciteerd Lu; vanavond zal ik de scriptie nog eens zoeken ( die ik natuurlijk bewaard heb)


foto: bij RTV-oost

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op het kleinste kerkje van Nederland/ Kerst 2016

  1. Laila zegt:

    Hartelijk dank voor de reacties.
    Het wordt hoog tijd voor fietsen langs de IJssel of de Vecht ,opwaaiende zomerjurken ,wind in de haren, en ijs bij Salute.
    Maar eerst weer eens internetSTILTE.

  2. Laila zegt:

    Manipulatie?
    Veel blogs zijn weer aangeklikt.
    Achter de maskers van Hugo Claus, Zwarte bladzijdes gouden randjes, Vrij als een vogel en het meest recent:
    Geschokt.( 4 maal)
    Wel 10 blogs zou ik kunnen schrijven maar ik doe het niet.
    Ik heb voorlopig schoon genoeg van oppervlakige internet”slaven.”

  3. Laila zegt:

    Het is weer zover:
    zelfs andere berichten is 7 maal aangeklikt door de “misselijkmakende webwevers”.
    Ik geef het toe : 871 blog,hmm minstens 2000 bladzijdes ,waar zeker kwaliteit bij is.
    Ik bestel een taxi voor het alternatieve boekenbal.
    Ik hou van dansen.

Geef een reactie

