moedige vrouwen-mannen/internationale vrouwendag

Afgelopen maandag, bij een les over angststoornissen had ik voor het eerst, een zelf geschreven verhaal meegenomen.

media_xl_1558614

“Wat ik het liefst vergeten wil“, ( blog 3-11-2010)  een verhaal dat ik schreef voor een project van Trouw van Douwe Draaisma.

Toen ik het voorgelezen had was het stil; een aantal mensen keken wat schuchter mijn kant op.

“Nee; ik heb dit niet zelf meegemaakt, maar ik heb veel gehoord, in al die lessen en supervisies.”

“Heel herkenbaar”, zei een vrouw van 40, en ze vertelde over haar incestervaringen, de rol van de familie, de ook in dit geval “fnuikende” moeder ( het loeder).

Heel moedig. Dit soort ervaringsverhalen voegen iets toe. Die week daarvoor had een man in de groep ,zij het beknopt, voor mannen is de schaamte vaak groter, ook iets losgelaten.

Na afloop kwam één van de studenten naar me toe en vroeg of ze PAAZ mocht lezen ter verdieping ( Ik had een aantal boeken als keuze opgegeven)

“Natuurlijk”, zei ik want ik had er al veel over gelezen. Myrthe van der Meer  is de jonge schrijfster ( 30) die overvallen wordt door een depressie en opgenomen wordt op een PAAZ. In Museum Het Dolhuys komt ze er in april over vertellen. Heel moedig.

naamloos myrthe van der meerInternationale vrouwendag.

De doelstelling die ermee gepaard gaat is het meest gediend met   moedige mannen en vrouwen. Vandaar deze titel.

Het beeld is van Femmy Otten ( 31), één van de genomineerden voor de Volkskrant Beeldende Kunstprijs voor jong talent.

www.myrthevdmeer.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

