een rembrandt kiezen/de nieuwe rembrandt

03891 rembrandt

Het komt me de neus uit. Verkouden; we hebben er allemaal last van.Zal wel weer over gaan.

Gisteravond was ik verbijsterd door het programma De Grens met Tommy Wieringa. Duizenden ( ?) Russische krijgsgevangenen zijn er vermoord bij de grens van  Barger Compascum ( Kamp Wesuwe) Dat wist ik niet.

We weten zoveel niet.

Gisteren kwam ik via een mooi artikel in de NRC over botanisch illustreren in het oudste museum van Nederland.

www.teylersmuseum.eu

Veel culturele instellingen hebben het moeilijk en proberen creatieve oplossingen te vinden om fondsen te verwerven. Ook dit museum.

Tegelijkertijd kun je een keuze maken uit één van de vele prenten van Rembrandt .  Ik koos deze, vanwege het feit dat ik hem in het Echt heb gezien en iets van verbijstering uitdrukt.  Het is een kleine prent,maar ik zag hem in het Museum De Buitenplaats  in Eelde, waar Janneke van Groeningen ( was mijn  supervisor) en haar man Jos een droom hebben gerealiseerd.

Toevallig las ik gisteren ook in het boek  Bloemen; een hommage aan Janneke. ( en De  losgezongen toets) Een prachtige tuin heeft ze daar aangelegd,maar ze is een paar jaar geleden overleden. 63; zo oud als ik nu ben.

Hoeveel tijd heb je nog? Je weet het niet.

Eigenlijk had ik het weer willen hebben over Amour.  De film roept veel vragen op.

Hoe gaan we met ouderen om;met hulpbehoevenden en zieken?

Hoe gaan we met elkaar om?

Welke Rembrandt zou u kiezen en waarom?

—————————————————————————

Met velen hoop ik dat Berlusconi niet gekozen wordt.

————————————————————————–

Als je een Rembrandt kiest maak je kans op een werk van “de nieuwe Rembrandt”

Een werk van Alex Jacobs die samen met zijn vriendin Ellemiek Schoenmaker  het kunstenaarsduo V&B vormt.

251Verrassend werk!

Procession-on-the-feast-of-criticism-V&B2012-160x85cm-mixed-paint-on-canvasCMYK4-09

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op een rembrandt kiezen/de nieuwe rembrandt

  1. fulpsvalstar zegt:

    Toch is de geschiedenis van Kamp Wesuwe niet onbekend:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamp_Wesuwe
    Kunst kiezen…….moeilijk, dat is meestal appels met peren vergelijken.

  2. kit zegt:

    Ik vind Rembrandts schilderij van de jonge Titus erg mooi! Dat zou ik kiezen :
    +’http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt41.JPG&imgrefurl=http://www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt41.html&h=740&w=572&sz=61&tbnid=aD7eCkbTkMlhLM:&tbnh=98&tbnw=76&zoom=1&usg=__QJ5hyBb5j33q4M8aNneTK9tlIhY=&docid=eB1i2E-yPMpovM&sa=X&ei=4DQrUcziJsyK4gTg3oGgCw&ved=0CEEQ9QEwAg&dur=374

    • Laila zegt:

      Het is vast dezelfde als ik gebruikte bij Titus aan zijn schrijftafel van Rutger Kopland,die er een gedicht bij maakte.Zelf vind ik het zelfportret hiernaast erg mooi.

      Maarrr; het gaat om de keuze van tekeningen.
      Ik heb nog een stuk toegevoegd over De Nieuwe Rembrandt.

  3. Laila zegt:

    Berlusconi wint niet. Hiephoi.

  4. timmerark zegt:

    Weinig mensen weten ook dat veel Duitse krijgsgevangenen (niet dat ik perse een lans voor hen wil breken), gewone soldaten en officieren die door de Russen gevangen genomen zijn pas in 1955 vrijkwamen na tien jaar of langer dwangarbeid.

    Super mooie tekening heb je gekozen, die wil ik ook aan de muur!

    • Laila zegt:

      Er is veel dat men niet weet,maar die Rembrandt is prachtig.
      “Help mijn baas is een psychopaat”, is weer eens aangeklikt. De mijne niet,nooit gehad ook, gelukkig,maar vanuit de werkvelden hoor ik weer veel narigheid.
      Geen tijd om te bloggen,voorlopig.

Geef een reactie

