als de viool huilt…/ kerstvakantie 2016 Vrijthof/ 7-1-2017 Nieuwjaarsconcert Ziggo Drome

Wil ik een blog lezen over 56-up? Nee ,daarover heb ik al gelezen.

Over de ” opgeklopte”Lance Armstrong? Interesseert me nauwelijks.

Wil ik de film Amour zien?Nee, te zwaar.

In de krant; Gijzeling Algerije, werkloosheid loopt snel op en die maffe Grunberg met als slotzin:Soms is destructiviteit pure vreugde.Ik heb daar weinig mee;met destructiviteit.Boksen misschien?Of karate,Arnon?

Gisteren bij het koor was er een hoog oubolligheidsgehalte want we gaan in bejaardenhuizen optreden.

Du schwarzer Zigeuner staat op het repertoire ( uit 62 van Rocco Granata; er is al een uitvoering uit 1933 van Leo Monosson) .Bij thuiskomst zag ik de laatste beelden van Django ( gedownload) Maffe pulp als tijdverdrijf.

Du schwarzer Zigeuner,komm spiel mir was vor,

Denn ich will vergessen heut,was ich verlor.

Du schwarzer Zigeuner,Du kennst meiner Schmerz

Und wenn deine Geige weint,weint auch mein Herz.

Als een moslima ingepakt in de koude vriesavond galmde ik het nog even door de straat.

Eén van de koorleden gaat naar Andre Rieu en dat lijkt me wel wat.

Met zijn allen naar het Vrijthof en als de viool huilt, kun je zo lekker een traantje wegpinken.Steeds meer begrijp ik zijn populariteit.

Prettig weekend.

www.andrerieu.com

ar-vrijthof2009021_1348521392


7-1-2017

Aardige artikelen in de VK en De Stentor over het begin van een traditie:

Nieuwjaarsconcert van André Rieu.

Wat heb ik genoten van het afwisselende  concert op Het Vrijthof in de Kerstvakantie; dat uitnodigde tot mee zingen, mee dansen, mee huilen.

Grote Klasse ook de aria uit La Boheme van Puccini.

Om trots op te zijn in internationaal kader.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op als de viool huilt…/ kerstvakantie 2016 Vrijthof/ 7-1-2017 Nieuwjaarsconcert Ziggo Drome

  1. Fenny zegt:

    Nou dan ga je toch, veel plezier!

  2. svara zegt:

    mijn moeder en Andre Rieu
    wat heeft ze er van genoten

  3. Laila zegt:

    Mijn voetbalhart ( ik heb er vele) maakt een sprongetje.
    PEC leest PSV de les.Ha.

  4. Laila zegt:

    Zigeunermuziek.
    In Vrije geluiden, 10.30 uur : Diego El Cigala; de Sinatra van de Flamenco.

Geef een reactie

