de geur van tomatensoep en een vleugje lucebert

 

istock_000008871952xsmall

Vrijdag is één van mijn favoriete dagen. Het is een vrije dag en dat betekent: huis schoonmaken, boodschappen, maar dat alles op mijn eigen tempo. Vooral in de winter vind ik het heerlijk om een pan soep te maken en vandaag wordt dat tomatensoep. We zijn er dol op. Heerlijk is die geur die door het hele huis te ruiken is. De kruiden .

Vanmiddag moet ik toch nog voor mijn werk iets doen;een werkveld bezoeken voor een beoordelingsgsprek en dat vind ik leuk( vooral als het goed gaat zoals in dit geval) Het is 3 kwartier fietsen,aan het andere eind van de stad, maar er is een schitterend fietspad, langs een smal kanaal .Ik hoop op licht tintelende vrieskou.

Vanmorgen las ik weer eens over het multitalent Lucebert, waar medeblogger zinnen verzetten prachtig over kon schrijven (iedereen hield van haar blogs met een hoge kwaliteit) en ik vroeg me af hoe het met haar gaat.Wat mij betreft is de naam Lucebert onlosmakelijk aan haar blogs verbonden.

Lucebert zou in Alkmaar geeerd worden met een kunstencentrum maar een nieuwe lokale partij schijnt dat te hebben afgeblazen. Doodzonde!

Ik koos een werk van hem dat een beetje past bij de geur van tomatensoep,Vrede is eten met muziek en ik zag dat het een wandschildering is van 7 bij 2,5 in het Werkmancollege in Groningen.

Prettig weekend.

http://www.museumkranenburgh.nl ( 14-11-2014)

—————————————————-

20 juli; nu ter restauratie in Groninger Museum

Lucebert_GM_02_5


 

groot_121106-121106_Muurschildering


28-10-2016

Geen werkvelden meer maar wel een Taalgroep zo meteen.Er is genoeg te doen na het pensioen.

De geur van soep is al aanwezig ( het wordt lekkerder als het een tijdje staat)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op de geur van tomatensoep en een vleugje lucebert

  1. heerlijk mensendis
    vruchthoofden en gegeten
    aan de hand worden

  2. Robert Kruzdlo zegt:

    Nog een mooi log-jaar 2013

    Gedichtje voor na het eten *==+

    VEEST

    gedacht in een flits
    of flow ontsnapt
    eindigt hier in rook
    licht van wonderen

    veest van openbaring

  3. simonkorving zegt:

    Jaaaaa, daar lust ik ook wel soep van ;-))

  4. Laila zegt:

    Robert,

    Bedankt voor die link; ik heb veel over hem gelezen maar het is wat weggezakt. Eerst op de fiets nu;ik tref het met zon en lichte vorst, en dan weer eens bij de bieb kijken.

    nb vanavond I’m not there, Dylan!

  5. svara zegt:

    de pisang ambon
    stroomt door lijf en leden
    d’n duvel eet mee

    eet smakelijk Laila

  6. simonkorving zegt:

    Tomatensoep is ook weerloos, weergaloos lekker😉

    • Laila zegt:

      De weerloze soep smaakt verrukkeluk.
      Inmiddels heb ik al weer 1,5 uur gefietst, en een boek over Lucebert: Licht is de wind der duisternis, met brieven , foto’s enz.Prachtig.
      In de krant stond dat de boekenbranche draait op sjeks,met 50 tinten grijs. Zowel een collega als Goedele Liekens kwamen niet verder dan deel 1.
      Het is wat!

  7. simonkorving zegt:

    Grijze tomatensoep, das nie om te prui…😉

Geef een reactie

