gek of geniaal

Sogeti-DeZwarteKantSocialeMedia-cover-900x450_604_292_90_s_c1_smart_scale

Vandaag ben ik, zoals velen weer begonnen. Half zin hebben mijn collega’s en dat geldt voor mij ook wel. Deze maand staat mijn dag op W in het teken van assessment. Zo’n 20.Studenten komen langs en mailen om een afspraak. Ik heb al een extra tas meegenomen, wat dat beoordelen van portfolio’s kost veel tijd en dat gaat thuis gebeuren.

Het plaatje hierboven hoort bij een net verschenen rapport: De zwarte kant van sociale media, ( alarmbellen,analyse en de way-out)waar de nieuwe FM me op attendeerde.Ik heb het net gedownload.( www.frankwatching.com/…/de-zwarte-kant-van-sociale-media-2012…)

Sociale media maken ons:

1 dom;2 asociaal; 3 stimuleren verkokering en egotripperij;4 maken ons geestesziek 5 tasten ons geheugen aan; 6 zijn manupilatief;7  stimuleren Big-Brother-situaties;8 zetten aan tot terreur; 9 voeden sensatiezucht en 10 bedreigen privacy en creativiteit.

Een prikkelend stuk nav een trendrapport.

Maar de titel van dit blog verwijst naar een artikel in FM van Wouter Kusters: gek of geniaal,dat je alleen maar kunt lezen als je het blad koopt. Straks toch maar even langs de winkel.

Ooit had ik al een blog over deze filosoof/ervaringsdeskundige die een prachtig boek schreef over de isoleercel. ( blog: isoleercel,2007)Alleen. En dat alleen zou zomaar kunnen slaan op de mens die de sociale media als een infuus gebruikt. Maar dit terzijde.

www.filosofiemagazine.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op gek of geniaal

  1. Laila zegt:

    Vanmorgen was ik onder de indruk van de VK-column:
    Hoe beteugel je het brein van de 25-jarige psychopathische bankier van René Cuperus, nav de Tegenlicht-documentaire van Joris Luyendijk over Het brein van de bankier.
    Over gekte gesproken…

    • Laila zegt:

      Bovenstaand onderwerp houdt me nu het meest bezig.De zwarte kant van sociale media.
      Wat betekent het dat er geen enkele reactie is ?Niet interessant of:
      te confronterend? Bent u als lezer inderdaad dommer, manupilatiever,egoistischer,enzovoort ?
      In het onderwijs zie ik veel jonge mensen,die “zich verschansen”achter apparaten.

Geef een reactie

