een wens doen

Meestal ben ik om een uur of zes wakker, in het weekend wat later en morgenvroeg zijn ze te zien: de vallende sterren.Om zes uur vooral bij heldere hemel.Leoniden heten ze en ze zijn afkomstig van het sterrenbeeld Leo.

Vanavond probeer ik een begin te maken met het essay voor de Jan Hanlo-essaywedstrijd met als thema: Mijn benul. Benul is het eerste besef van expressie. Het is eerlijk.

Van alle kanten probeer ik het thema te bekijken,maar er is nog geen echte drive. Misschien moet ik maar gewoon wat associatief schrijven. Benul=inzicht ,bewustzijn,maar het was juist weer zo’n toevalligheid die me het meest heeft beziggehouden,deze week.Bij het inschrijven voor het mini-symposium Verslaving stond ik naast een man, die  ik, toen ik hem aankeek, herkende. Hij mij ook.Een Molukse man met een mooi gezicht. Afgestudeerd 10 jaar geleden,een boeiende man; ik mocht hem graag. J,die vertelde dat hij door echtscheiding en alcohol in de problemen was geraakt. Hij had zelfs 9 maanden in de bajes gezeten.Hij woont nu beschermd en zijn begeleidster , die er ook bij was ,zag ik later, had hem geadviseerd zich te orienteren op een opleiding voor “ervaringsdeskundigën.” Wat een toestanden.

Als sterren vallen kun je een wens doen en het zal zeker zo zijn dat wensen met hoop te maken hebben.

Stel je voor: Dat betekent dat er morgenvroeg veel hoop door de wereld gaat.

Laten we de narcistische,superegoistische mafkezen even buiten beschouwing laten. Dat moet kunnen,lijkt mij.Niet dan?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op een wens doen

  1. Fenny zegt:

    Ik heb gekeken vanochtend maar niets kunnen ontdekken.

Geef een reactie

