IDFA/Alexandra/2016 The eagle Huntress

Er zijn momenten dat ik die gladde praatjes van al die politici niet meer kan horen. Of de blabla van sommige bloggers.

Vandaag begint het IDFA; het grootste documentairefestival ter wereld. Onder leiding van Ally Derks. Een prachtige prestatie van haar met een groot team. Het bestaat 25 jaar. Er zijn veel films die ik wel zou willen zien.

Alexandra bijvoorbeeld, van de jonge filmmaakster Sarah Harkink, die zelf in een  internaat verbleef. In Alexandra, onderdeel van Harreveld.

“In mijn dromen voel ik nog de woede”, zegt ze ergens. Ze zoekt haar vriendinnen op uit Alexandra en kijkt hoe het met hun levens is vergaan.

In december 2008 plaatste ik Angela, het verhaal over een meisje in A dat met een vriendje een moord pleegt.

Foto:Ally Derks.


3-11-2016

Gisteren in de bajes nog gesproken met een meisje (21)dat jaren in Alexandra ( inmiddels gesloten) verbleef.Er is weer veel te zien bij IDFA. Deze jeugdfilm lijkt me schitterend:

The Eagle Huntress van Otto Bell.( 22-11 Publiekslieveling)

http://www.idfa.nl

Afbeeldingsresultaat voor the eagle huntress

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op IDFA/Alexandra/2016 The eagle Huntress

  1. Fenny zegt:

    Interessant, dat ga ik ook bekijken.

    • Laila zegt:

      Er is weinig belangstelling voor mijn werkgerelateerd blog; de laatste tijd. Er lijkt sprake van een tweedeling: 65 + en 65-.
      Jammer.
      Maar ik ga nog door. Veel te leuk,dat schrijven. Belangstelling genoeg volgens de statistieken.

      Overigens wordt de Alzheimerfilm ook veel geroemd.
      Ons aller achterland,wellicht:-)

      Ik ga de “gouden zon” weer in.

  2. kuifjesimon zegt:

    Ik ga kijken (op tv), en ik lees je (waarvan acte ;-))
    Bij de weg: docu’s, kan er geen genoeg van krijgen …

Geef een reactie

