johannes vermeerprijs

Slechts één maal ben ik er geweest. In Delft. Een stad waar ik dingen meemaakte die bijna niet kunnen.Een mooie oude stad.

Van deze bank heb ik nog een foto. En in een tweedehandswinkel kocht ik een klein glas-in-loodraam, met een vogel. Een zwaluw,waar het licht lila doorheen valt.

Maandag wordt in het Prinsenhof de Johannes Vermeerprijs uitgereikt aan Marlene Dumas. Vanwege haar ongeevenaarde wijze om emoties uit te drukken, lees ik in de VK. Een aantal mensen hebben hun favoriete Dumas uitgezocht.Leuk om over na te denken. “Mijn” Het Kwaad is Banaal is “uiteraard”ook gekozen:-)

Ik kies nu voor de portretjes uit de psychiatrie.

De gelijkenis met eventuele medebloggers berust op toeval.

Hierbij protesteer ik tegen de opgedrongen reclameshit onder de blogs.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op johannes vermeerprijs

  1. hoi laila, ik liep er laatst weer eens
    die bank met die foto
    ik heb hem ook

    mooi dat dumas een prijs krijgt

  2. Fumelle zegt:

    “Het kwaad is banaal” zou ook mijn keuze zijn. Prachtige titel ook naar uitspraak van Hannah Ahrend.

  3. kuifjesimon zegt:

    Ik studeer nog op de openingszin ;-))

  4. svara zegt:

    Mooi ja!
    Ik zag werk van haar in het Stedelijk.
    Ook een heel aantal bijzondere portretten van mannen met een Arabisch uiterlijk.

Geef een reactie

