kunstroof/herfstvakantie

Wonderlijk om Woman with the eyes closed van Lucian Freud,waar ik in 2008 over blogde zo groot in het NOS-journaal te zien.

Geroofd uit de Kunsthal in Rotterdam.

Erg mooi; ik filosofeerde wat over colleges Freud die overal in de wereld op dat moment gegeven werden.En over de marktwerking in de kunst.

Mindfulness; daar kun je dit schilderij ook aan koppelen.LEVE DE PSYCHOLOGIE

Na vandaag heb ik een tijdje vakantie; ook van internet. Mijn schrijfprioriteiten liggen elders.Ik verheug me op wandelen met de hond in een woud van herfstkleuren.

Wat de vrouw op het schilderij van Matisse ( la Liseuse en blanc et jaune) ,ook geroofd, doet,  zal ik zeker ook doen. Ik heb een boek van Yalom gereserveerd.

Aan mijn favoriete Groningen zal ik een bezoekje brengen maar ook aan Amsterdam.

Ik hoop een aantal prachtige schilderijen en beelden in het echt te zien.

Als ze er nog hangen.

———————————-

Hierbij protesteer ik tegen de opgedrongen reclameshit onder de blogs.

———————————–

Hierbij nog  een afbeelding van alle geroofde schilderijen.Voor de liefhebber.

Met een beetje verbeelding is er een samenhang in te zien.

no.808

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op kunstroof/herfstvakantie

  1. Welke shit bedoel je laila, ik zie niks.

  2. kuifjesimon zegt:

    Ik heb mijn schilderijen en de vingerverven van de kleinkinderen met keilbouten verankerd 😉

  3. DagEnDauw zegt:

    Ze heeft iets sacraal… ingetogen als een klassieke Madonna bijna.
    Ik hou anders ook wel van de directe stijl van Freud, die in dit werk veel minder terug te vinden is…

  4. Annet zegt:

    Práchtig o.a. dit werk….
    Ik kijk nog maar van weinig op op misdaadgebied…
    ’t Kumpt wel weer goud ja….

    Het lost zichzelf altijd weer op, hetzij goed- hetzij kwaadschiks…..
    Gewoon omdat dat het leven is…..

    Fijne vakantie Laila…..met veel Mindfullness!

  5. Annet zegt:

    op het gebied van…..

  6. svara zegt:

    Prachtig verstild
    ik begrijp dat je het koppelt aan meditatie

Geef een reactie

