veel praten niets zeggen/ Sonja Barendaward 2015/ PAAZ 11 e plaats belangrijkste boek

Dat gevoel bekruipt me vaak bij interviews.Ook bij blogs trouwens; er is veel “slap gelul”.Of zijn we verzadigd met de “babbelaars”op al die netten?

Maar als ik denk aan Sonja Barend; haar programma’s, dan zat je toch vaak op het puntje van de stoel. Gezellig, sfeervol, prikkelend,kritisch. Met smaakmakende onderwerpen. Gisteren moest ik nog aan haar denken bij een les over schizofrenie.

Zij deed toentertijd  een oproep mbt Stemmen Horen . Er kwamen veel reacties, er werden uitzendingen aan besteed en naar aanleiding daarvan is het boek Stemmen Horen Accepteren verschenen, onder redactie van Prof Marius Romme.Een fascinerend werk,waarin het onderwerp van verschillende kanten wordt belicht.

( Stemmen horen accepteren en begrijpelijk maken

http://www.levenmetstemmen.nl/…/Overzichtslezing%20stemmen%20accepter

1. Stemmen Horen Accepteren en Begrijpelijk maken. Introductie lezing voor algemeen publiek. Prof. Dr. Marius Romme en Dr. Sandra Escher. Wat is stemmen ..)

En wie vond ik nog meer goed?

Ischa Meijer en natuurlijk Bibeb, de koningin van het interview in VN.

Bij de jongste generatie zie ik natuurlijk ook talenten,bv die van Over mijn Lijk.De namen weet ik even niet.

Vanavond wordt bij DWDD de Sonja Barend Award uitgereikt.

Ik ben benieuwd.

Maar nu eerst: tegen de wind in, of met de wind mee.Storm.

nb ik weet niet wat de achtergrond is van deze byzondere foto. Geen tijd.

—————————-

Hierbij protesteer ik tegen de opgedrongen shit onder de foto

——————————————————————————————-

14-9-2015

De VARA heeft 12 interviews geselecteerd voor de Sonja Barend-award.

In het kader van beter begrip voor psychiatrie vond ik het interview van Theo Maassen met Myrthe van der Meer goed; in 24 uur met…

Myrthe schreef PAAZ en UP over haar verblijven in de psychiatrie; waardevolle boeken.

Theo Maassen vind ik prachtig als interviewer. Een beetje gek en ongedwongen.

557416

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op veel praten niets zeggen/ Sonja Barendaward 2015/ PAAZ 11 e plaats belangrijkste boek

  1. Stefania zegt:

    Sonja, vroeger ergerde ik me wel vaker aan haar. Ze was toch wel tamelijk dominant in haar opinie. Niet echt een neutrale interviewer. Hoeft ook niet, als het maar duidelijk is waar je vandaan komt. Maar toch heb ik veel respect voor haar. Zeker toen zij op haar top was, waren er volgens mij weinig succesvolle vrouwen in de mediawereld, behalve Mies dan.

    • Laila zegt:

      Hoi Stefania.
      Er werd vaak over haar gesproken, bij de koffie,de volgende dag.

      Ik behoorde tot de fans,maar je had ook de “geergerden”:-)

      Ik heb nog een stukje toegevoegd over smaakmakende onderwerpen en jonge talenten.

  2. Laila zegt:

    Marielle Tweebeeke van Nieuwsuur kreeg de prijs voor haar scherpe interview met ziekenhuisbazen, nav undercover journalistiek.
    Over ethiek gesproken…

Geef een reactie

