sterke, leuke vrouwen/ 2016 Koningin van de strips

Het is weer eens tijd voor mijn serie Sterke vrouwen, maar er zijn er zoveel. Wie te kiezen?

In het alumniblad van de RUG ( Broerstraat 5) lees ik over Beatriz Noheda die energie kan opwekken van trillingen.In maart 2012 werd ze Fellow of the American Physical Society.

“Nu al produceren tegels van 50 maal 50 centimeter zo’n vijf watt per voetstap”,staat er boven. Het is wat.

OPZIJ heeft het over de 100 machtigste vrouwen en ik lees over Vrouwen die van ver komen.

Nee; ik kies nu voor Barbara Stok; ik had al eens een blog over deze striptekenaar van het jaar. Ze heeft drie jaar gewerkt aan een stripboek over Vincent van Gogh en het verschijnt 19 oktober.

De presentatie zal plaatsvinden in de Centrale Bibliotheek in Groningen.De expositie Barbara Stok tekent Vincent van Gogh reist door het land.

www.barbaraal.nl

Hierbij protesteer ik tegen de opgedrongen reclameshit onder mijn blogs.

————————————————————————-

Ik ben heel benieuwd naar haar nieuwe boek.

19-5-2016

Goede recensies.

Volgens de NRC is Barbara de Koningin van de strips 2016

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op sterke, leuke vrouwen/ 2016 Koningin van de strips

  1. Laila zegt:

    Mijn linkje naar Vrienden van de Herberg is net aangeklikt. Leuk:-)

  2. Laila zegt:

    Om te huilen:
    – opgedrongen shit onder blogs.
    -stagnatie vrouwen aan de top ( VK en NRC vandaag)
    “Voorkeursbeleid voor witte man moet je tegen alle weeerstanden in actief doorbreken,jaren achtereen.”,aldus Guusje ter Horst.

Geef een reactie

