Constantijn Huygensprijs 2014/ februari 2016 Schoppenvrouw/mei 2016 Connie Palmen

Love has no brain; wat klinkt dat mooi in het Engels.Liefde heeft geen hersens.

Het is de titel van het nieuwste boek van Mensje van Keulen, die ooit doorbrak met Bleekers zomer.Ik lees haar graag; een subtiele schrijfster vind ik het.Woldhek maakte deze fraaie tekening van haar.

Ze is één van de vijf genomineerden voor de AKO-prijs. Drie ken ik niet; de andere die ik ken is Arnon Grunberg met De man zonder ziekte.

Vorige week las mijn partner het. “Hoe vind je het”, vroeg ik.

“Het gaat;wat gekunsteld”, was zijn commentaar.Zelf houd ik wat Grunberg betreft meer van de non-fictie.(vanmiddag zag ik hem in Buitenhof)

Geinspireerd door haar reis naar Delphi op de fiets leende ik het debuut van Rosita Steenbeek deze week , de Laatste Vrouw,om te herlezen  en dat is echt genieten.

Spannend, avontuurlijk,ook met een groot observatievermogen vind ik deze autobiografie.Waar Mensje het ongewone in het gewone zo prachtig beschrijft doet Rosita dat bijna omgekeerd: het gewone in het ongewone.

 

no.801

 

 

 

 

———————————————————————

7-2-2016

Vanmorgen zag ik de eerste bosanemoon. De natuur is 6 weken voor op schema ( NOS)

Een goede recensie in Trouw voor Schoppenvrouw van Mensje van Keulen.

http://www.mensjevankeulen.nl


20-5-2016

Nieuws: Connie Palmen gaat het Boekenweekessay 2017 schrijven – het thema is ‘Verboden vruchten’

Een Geweldige prestatie van Connie Palmen. ( foto Tzum)

De Libris Literatuurprijs 2016; 25 jaar na De Wetten, dat ik meerder malen heb gelezen.

Ze schrijft het boekenweekessay, “samen” met de veelgelezen Herman Koch, die het geschenk schrijft.

Het thema is spannend: Verboden Vruchten.

http://www.boekenweek.nl

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Constantijn Huygensprijs 2014/ februari 2016 Schoppenvrouw/mei 2016 Connie Palmen

  1. Laila zegt:

    De bijdrage van Spechtiania over Gijsen en Lampo vind ik fraai.
    Reageren daar lukt niet.

  2. Laila zegt:

    WIE DURFT, is de spannende oproep in de VK. Een schrijfwedstrijd in de trant van Hella Haasse.
    Er is een gedeelte van een ongepubliceerd verhaal gevonden ,nu,een jaar na haar dood, en de lezer wordt opgeroepen het af te schrijven met maximaal 700 woorden.Maar,staat erbij,eigenzinnigheid is belangrijker dan imitatie. Ha; een kolfje naar mijn hand.
    Er is tijd tot 28 oktober. Ik ga het zeker proberen.

    `Vaak als hij thuis kwam, tegenwoordig,was zijn vrouw nog niet terug van haar middaginkopen. Hij hing zijn jas aan de kapstok…

    De winnaar krijgt E 250. Wordt dat eindelijk eten in de Librije?;-)

  3. Laila zegt:

    PC Hooftprijs voor Mensje van Keulen.
    Ik ga weer eens wat van haar lezen.

Geef een reactie

