open monumentendag 2012

Zwolle heeft een fascinerende geschiedenis, waar ik me ,toen ik hier kwam wonen,steeds meer  in verdiept heb.

Het is vandaag Open Monumentendag en ik zal straks het magazine ophalen. Wellicht zal ik ook genieten van de sprankelende orgelklanken die de stad verluchtigen. Of één van de vele koren die optreden.

Binnen en Buiten is het thema; het groen, de parken de begraafplaatsen.Bovenstaand is een stukje te zien van Landgoed Windesheim,waar ik regelmatig langs fiets op weg naar de “mooiste rivier “van Nederland. De IJSSEL. Windesheim is nauw verbonden met Geert Groote van de Moderne Devotie waar ook de wereldberoemde Thomas a Kempis zijn voetstappen heeft gelegd.Een man waarvan ik eerder stelde dat hij opvattingen heeft die grenzen aan het Humanisme.

Wellicht fiets ik even langs de gevelsteen op het restaurant waar je heerlijk kunt eten.De gevelsteen van de SDAP, de voorloper van de PvdA,opgericht in 1894.Gisteren zag ik Diederik Samsom in de Wereld Draait Door en ik vond hem verfrissend.Een intelligente bewogen man, zoon van een arts en fysiotherapeute ,die een groot hart zal hebben voor het groen.Naar buiten.

“Eerst bewegen,dan pillen”.( De vakleerkracht gym terug op de basisschool, hoorde ik hem zeggen)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op open monumentendag 2012

  1. Laila zegt:

    Het gratis magazine is fraai.
    Er is een creatieve markt in het centrum. De verleiding om mooie sieraden te kopen kon ik weerstaan. Wel kocht ik een prachtig olifantje van een kunstenaar uit Zimbabwe. http://www.Afrikan.nl

  2. Grutte Pier zegt:

    Eerst bewegen, dan (evt.) medicijnen…. en zo is het….

Geef een reactie

