een wereldberoemde nederlander

Vroeger schreef je in de agenda: ik ben die en die, ik woon daar, in Nederland, in Europa, in de Wereld, in het Heelal.

Steeds meer is dat een werkelijkheid geworden. Alle gebieden zijn dichterbij gekomen.

Nederland: met aandacht keek ik gisteren naar het levendige verkiezingsprogramma van de NOS, waarbij ik vond dat de sociaal-democraat Samson uitblonk in duidelijkheid ,intelligentie en visie.Politici,nog fris van vakantie en ook de christen Buma vond ik overtuigen met zijn nadruk op waarden. Wat vinden mensen waardevol?

Als ik dan de stap neem naar de wereld dan huisvest Nederland een zeer beroemd burger die kinderboekjes heeft gemaakt die over de hele wereld gelezen worden.Stel je voor dat in verre dorpjes mensen hun verbeelding gebruiken om de kinderen te vertellen over Nijntje en haar avonturen.

Fantastisch vind ik dat.

Dick Bruna. 85 wordt hij vandaag. Hartelijk gefeliciteerd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op een wereldberoemde nederlander

  1. Laila zegt:

    nb Het interview met Geert Mak in de VK is boeiend.
    Er staan ook liedjes bij; oa één van mijn favorieten : The night they drove old Dixie Down ( The Band)Ha.The Doors en Elvis.
    Ik tracteer mezelf op : reizen zonder John ( Steinbeck)
    Ook voor de mensen die niet ( meer) zo geconcentreerd lezen een aanrader.Net als In Europa, (in meer dan twintig talen vertaald), kun je het af en toe wegleggen.

  2. simonkorving zegt:

    kdroomde even weg: … stel je voor dat er met mijn boek (“A la maison”) wordt gewandeld …Pas de Calais zal te klein zijn 😉

  3. simonkorving zegt:

    Niks dromen. Gaat u maar’s googelen !
    Het is er. mijn verhalenbundel, met ISBN-nummer, recensie in AD en een heuse presentatie !!
    Daar wordt niet in gescheurd 😉

Geef een reactie

